Ett öga rött



Under min före-jobbet-siesta härom dagen såg jag klart filmen "Ett öga rött".
Jag har läst boken tidigare och jag måste nog säga att jag, för ovanlighetets skull, gillade filmen mer är boken.
Underbar musik var det också i filmen, men den lyckades jag inte hitta på "Youtube" så ni får hyra filmen och lyssna själva.
;)

Halim har genomskådat allt. Han har genomskådat Integrationsplanen - en hemlig konspiration som försöker omvandla alla blattar till svennar. Tyvärr har han också genomskådat sin pappa som är offer för Integrationsplanen. Men Halim har en egen plan; han ska bli Sveriges mäktigaste revolutionsblatte och ta till kamp för att rädda sin pappa.

1 synne:

skriven

Varken läst boken eller sett filmen. Men får försöka få tag i filmen tror jag.

Tack för tipset.

Kommentera här: