Den krossade tanghästen



Har precis sett klart en film nu, "Den krossade tanghästen", den var riktigt bra. I dag satt vi på altanen och såg film. Skönt att sitta hopkurad under en filt i en baden- baden när regnet smattrar mot taket.

Den välbärgade Richard von Knecht faller från en balkong och landar på en taxi på gatan. Det enda ögonvittnet är hans egen fru som lamslås av skräck. När kriminalinspektör Irene Huss kommer till platsen visar det sig snart att det som såg ut som ett tragiskt självmord i själva verket är ett brutalt mord på en av Göteborgs rikaste män. Och det följs av fler mord. Spåren leder Irene Huss in i en farlig värld av kriminella mc-gäng, droghandlare och utpressare. På hemmaplan utkämpar hon en annan fight; hennes upproriska dotter Jenny har en ny pojkvän med starka nazistiska åsikter. Irene Huss är en karismatisk och modern kvinna som tidigare varit europamästare i Ju-jutsu. 38 år gammal är hon mitt uppe i karriären som kriminalinspektör, men hanterar samtidigt ett hemmaliv med make och två tonårsdöttrar. "Den krossade tanghästen" är den andra av totalt sex filmer som bygger på Helene Turstens storsäljande deckare om kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor på mordroteln i Göteborg. De övriga filmerna är "Tatuerad torso", "Eldsdansen", "Nattrond", "Glasdjävulen" och "Guldkalven".

Tack för hjälpen Cajsa!!

1 Cajsa:

skriven

Så lite så. =D

2 Tina:

skriven

Du är nominerad....



3 My:

skriven

Har sett den, bra film!

4 A:

skriven

Vad härligt att sitta på altanen och se TV....

5 Mia:

skriven

Du har fått en utmärkelse av mig, som du är väl värd!

6 Nettan:

skriven

Här har det varit solsken hela dan.

Hoppas ni får tillbaka det fina vädret.



kram

7 Kattis:

skriven

Hihi, titta på film på altanen. Det lät annorlunda.

Ha en skön kväll!

8 evelina:

skriven

Vill du bli "Dagens blogg" i min blogg imorgon?

Spana då in de senaste inlägget "Information!"

för att veta hur du ska göra för att bli det!

Lycka till!

9 mimmi:

skriven

finfin blogg! :)<3

10 Emelie:

skriven

deckare är bäst! :)

11 Kattis:

skriven

Hahaha, ja, det var precis vad jag var. Kände mig nästan som Ramsey där,du vet den elaka kocken.

Eller som vår restauranglärare...han kan nog också vara lite hård. Men jag var snäll!

Ha en skön kväll!

12 jayne:

skriven

Ja den var bra den filmen!!! Låter mysigt att sitta på altanen...Förra sommaren tog vi ut tv:n i trädgården en kväll... det var varmt.. men då kom grannen.. "kan ni sänka lite". EH... och vi hade inte ens dne högt... så då tog vi in den igen.. ha ha ha...

13 Gabbi:

skriven

Hahaha..jag vet inte...ringer nog bemanningen å säger att jag kan jobba ;)!!

Den har jag med sett...supwerbra jue!!

Ha en fortsatt fin kväll

Kram

14 Marie:

skriven

Hej!

Vill du bli dagens blogg imorron? Då alla min besökare ( ca 300st per dag ) kommer att läsa din blogg och kanske bli besatt och läser din blogg dagligen. Klicka på länken nedan för att delta i tävlingen eller för mer Information.

Dom som blir dagens blogg under veckan kommer att ha en stor chans att vinna ett smycke ( som kommer vara till vinst)

Lycka till // Marie

Länk : http://marresbok.blogg.se/2008/july/vill-du-bli-dagens-blogg-tomorrow.html

15 Anonym:

skriven

Det värsta som kan hända, hände för två dagar sedan. Läs min blogg och hjälp mig att stödja min bästa kompis!

Kommentera här: