Avokado



I perioder är jag helt galen i avokado.
Nu har jag satt avokadokärnor igen för att se om jag lyckas odla egna.
Har testat förr utan att lyckas...
Är det någon som har något bra knep?

1 anne:

skriven

Tja... Ett växthus kanske behövs? Specialllampor?

2 Kattis:

skriven

Tjoohoo!

HAr kommit hem men håller på att grilla så jag försvinner direkt.

Vi hörs senare.

Ha en skön kväll!

3 Lotta:

skriven

Tror också att det krävs växthus, men det går ju alltid att testa! Skam den som ger sig.....

4 Ida:

skriven

när jag var i chile så plockade vi avocado från träd och käkade men dom smakade konstigt.. vet du varför? det finns olika sorters avocado och denhär sorten var mjölig och vattnig i smaken.. INTE god..



men "vanlig" avocado är en sak jag itne vill leva utan.. synd bara att det är så satans dyrt...



i chile köpte vi 30 avocados för ca 4 kronor men när vi kom hem kostade 4 avocados 28 kr på IcaMaxi.. förstår du.. HUA MIG!

5 Mikaela:

skriven

jag tror också det behövs växthus. det blir för kallt annars :)

6 Linda:

skriven

näe jag har hört om folk som odlat hemma,men tror att man bör ha varmelampa...



jaG e oxå galen i avokadosar,,mummsiii



(((Linda))))

7 Christina:

skriven

Hahah vad kul, samma här :D

8 Lexie:

skriven

har också testat det men aldrig lyckats..

9 Madeleine:

skriven

Har aldrig smakat de ^^

10 Camilla:

skriven

Samma här, men jag har aldrig provat att odla såna. Kan bero på mina ogröna fingrar:-)

11 Nina:

skriven

Har för mig att knepet är att fila en skåra i kärnan och sedan vill den ha ganska varmt. Soligt fönster inomhus.

12 synne:

skriven

Hoppas du lyckas...

13 Olavjasmine:

skriven

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

14 André:

skriven

Jag hade en avokado i mitt fönster (österläge) i över ett år. Tröttnade tyvärr tröttnade jag på den å glömde vattna:( ångrar grovt:( men testa inne, mitt växte fint när det levde :)

Kommentera här: