Äntligen!!



Nu ska vi till våra grannar K & L och äta surströmming.
Som jag har längtat!!!

Äter ni surströmming?

Glöm inte detta!!
;)
1 Emelie:

skriven

Min släkt försökte införa surströmming som en tradition, men den gick i graven efter 2 år.. tyckte inte om det...

2 Ellen:

skriven

Nix, har aldrig provat, men skulle nog kunna tänka mig att prova i alla fall....

3 MATILD:

skriven

Aldrig ätit :P

4 Patricia:

skriven

jag äter inte surströmming. usch :) hahaha!

5 Nina:

skriven

Nej! Äter inte surströmming. Det är norrländskt och jag är inte norrlänning...

6 A:

skriven

Jag är som de flesta.... Tycker det är jätteäckligt trots att jag aldrig smakat ;) Har inte ens luktat på det... Knäpp man är =)

7 Inger Maryissa:

skriven

Nu blev jag suktad ;-)

det var länge sedan jag själv åt surströmming.

8 Camilliondollar Baby:

skriven

Usch...nåt som luktar så illa, kan man ju inte äta. ;)

9 Tina:

skriven

Naturligtvis...;)

10 Annica:

skriven

Jag har faktiskt försökt flera gånger men jag kan inte med det. Tyvärr. För maken och hans släkt är galna i surströmming. Och då blir man ju lätt lite utanför...

Hoppas ni får en trevlig kväll!

11 Cissi:

skriven

Nej, jag äter inte surströmming. Mina föräldrar är som galna i denna "delikatess". Själv tycker jag mest att det bara smakar salt.

Hoppas ni fick en trevlig kväll!

12 Nilla:

skriven

Nej fy fasen men min farsa och all släkt uppe i Norrland brukar ha en tedens att käka när jag kommer...huga

13 Carina:

skriven

Mmmm... nog börjar min surströmmingtarm att längta nu ;)

Gärna lök, tomater och gräddfil som tillbehör.

14 Pernilla:

skriven

Jag har svårt att tro att jag någonsin skulle kunna längta efter surströmming. Men sanningen är det att jag aldrig provat.

/P

15 Nettan:

skriven

Hoppas ni får en trevlig kväll.

Men surströmming äter jag aldrig igen.

Men smaken är som baken - delad !



kram

16 Blue:

skriven

Don't even try with me.... ryyyser skulle inte vilja prova heller... eller så får det iaf vara jäklars så bra betalt för att jag ska smaka på rutten fisk.



Ja, ja... jääääst säger de som påstår sig veta. Men lukten säger nånting annat.



hugha skakar av mig olusten o sätter på mig en nypa över näsan för att kunna kolla in bloggen en stund till



Brrr nä behåll du strömmingen för dig själv.

17 synne:

skriven

Så gott!!!

Funderade på att köpa hem hit, men då har nog grannarna ringt brandkår och polis.

Här finns det nått som heter Rakfisk. Det är lika gott men luktar inte alls så som surströmming.

Smaklig spis nu då.

Klems Synne.

18 Fia:

skriven

Jag har bara ätit det en gång, och jag var förvånad att det kunde smaka så gott, när det luktar så illa.

Kommentera här: