Viktproblem

Hos Åsa hittade jag den här listan om möjliga orsaker till att ha svårt att hålla/gå ner i vikt, flera av punkterna passar på mig men det ska jag försöka ändra på nu i vår...


· Hoppar över din frukost (ditt mål är att äta mindre)

· Äter för mycket kolhydrater (oftast av fel sort)

· Äter för lite protein (vanligare än ni kanske tror)

· Äter för lite fett (definitivt anligare än ni tror)

·Äter mindre på förmiddagen

· Äter för mycket på eftermiddagen

·Lyfter inga vikter (eller för lätta)

·Hoppar över måltiderna, eller äter sällan

·Har din största måltid på kvällen, tappar kontrollen och därför vaknar du hungrig på morgonen men hoppar frukosten och kör på som vanligt enligt "schemat" som jag beskrev.


Är det någon fler som känner igen sig?


image750





















1 Alex:

skriven

Känner igen mig i ALLT...och har tack och lov lyckats med att helt ändra på mitt matbeteende.
Däremot tränar jag inget alls just nu, men jag har ett rörligt jobb, så jag får rätt mycket motion ändå, tack och lov.

2 Anneli:

skriven

Visst är det så!

När jag åt stenhårt var 4 timma mådde jag jättebra och gick ner i vikt! Dessvärre är det många som inte tror på det så jag blev liksom övertalad att jag hade fel och sen sket det sig!!

Men det är bara att hoppa upp på hästen igen! ;O)

Kommentera här: