Veterinärbesök

I morse fick vi ringa efter veterinären eftersom vårt dräktiga sto drabbats av fång.
Det är en allvarlig åkomma i vanliga fall och speciellt för dräktiga ston som i värsta fall kan drabbas av invärtes komplikationer efter fölningen sen , komplikationer som kan leda till döden. Jag kan säga att jag är rätt orolig för henne nu....
Nu har hon i alla fall fått smärtstillande, är ställd på diet och A åkte iväg för att hinna handla vitaminer, mineraler och lite annat "smått och gott" som kan hjälpa till för att bli av med detta.

image752
1 Åsa.S:

skriven

Tror jag såg på vetrinärerna eller nåt på tv om fång.
är det hon som bär Järvsöfaks´s föl?
Hoppas det ordnar sig!

2 Carina:

skriven

Nej, finns inget värre än när djuren blir sjuka.
Och hon ska ha föl också :/
Hoppas allt går bra för det lilla stoet

3 Elin:

skriven

ja det stämmer ju faktiskt, fick ett bantarmonster på mig nu. Som kallade mig både idiot och störd för att jag lottar ut godis när jag inte själv får äta det. Men jag tycker som så, jag älskar godis och anser inte att någon skall vara utan det. Om jag kan glittra till tillvaron för någon i min närvaro genom att posta lite gott godis, då gör jag det.

4 A:

skriven

Usch vad jobbigt..... Inget kul om djuren blir sjuka. Hoppas verkligen det blir bättre=) Kram

5 Inger Maryissa:

skriven

Håller tummarna för att det går bra för din häst, och att den mår bra snart igen.
Vilken fin bild på den.
Kram

6 Gabbi:

skriven

Fin häst! Hoppas att hon snart kryar på sig!!

7 Mija:

skriven

Men... pluttan ♥ Hoppas hon kryar på sig snart.

8 Christel:

skriven

Avskyr när det är något fel på hästarna. Vi står nu i valet och kvalet angående en häst till... Men enligt dottern är hennes skada av det slag att vila läker (skolhäst). Ja vi fortsätter tänka.

9 Alex:

skriven

Stackarn...hoppas hon blir bättre snart!

10 Mija:

skriven

Vilken fin pålla ni har hoppas hon kryar på sig!

Kommentera här: