På jobbet

Nu sitter jag på jobbet och smyg-bloggar igen, ni vet reglerna va, inte skvallra för någon  ;)
Har vandrat runt bland mina favoriter men inte haft tid att lämna så många kommentarer, men jag är i alla fall uppdaterad. Idag har jag fått flera kommentarer där man funderar över mitt arbete och den långa arbetstiden jag har idag. Att vi jobbar så länge hör inte till vanligheterna men enligt arbetstidslagen har vi möjlighet att göra 3 sådana långpass på 10 veckor och då betar man ju av en hel del timmar.
Vi har ju så kallat "tvättstugeschema" vilket innebär att vi lägger våra arbetstider själva till största delen.
Annars är det vanligaste arbetspassen från 7-17 eller 10-21.
Någon undrade också vart jag jobbar och det är inom den slutna psykiatrin ( tvångsvård).
Ha en fortsatt bra kväll!

1 Gabbi:

skriven

Önskar dig detsamma!!
Kram

2 Carina:

skriven

Prata oxpass :/
I dag har jag jobbat med en vikaire som jobbat inom psykratin då det fanns i Bollnäs och då var det ett stort sjukhus med det där, nu är allt borta.
Min egna erfarenhet är endast en praktikperid då jag gick Omvårdnadspro.. Dågick praktiserade på privat egna Nevuropsyk i Bollnäs, väldigt lärorikt men ingt jag skulle vilja jobba med jämnt.
Kände mig som en urvridentras efter ett arb.pass.
De ville ha mig som vik. där men jag gled ut det lite snyggt.

3 C,:

skriven

Trivs du med ditt jobb? :)

4 Bea:

skriven

snygg sida :) kram

5 Eva:

skriven

Hoppas du haft en bra kväll på jobbet! :o))
/Eva

6 kats:

skriven

Tok heller inte skvallar vi inte... å man gör ju alltid det på "rasten" eller hur;-)) smygbloggar ...

7 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja, tufft jobb antar jag! Jag praktiserade på psyk i H-sand då det fanns men det är väl nedlagt sedan länge. Jag är ju faktiskt utbildad undersköterska/mentalskötare, men jag skolade om mig och läste ekonomi och media. =)
/Sus

8 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är verkligen långa arbetspass...såg det i ditt föregående inlägg.
Men tycker de vanliga arbetspassen är långa också....
Skönt att du i alla fall kan koppla av lite ibland och smygblogga ;-)
Och ja, jag lovar att inte skvallra ;-)
Ha det så bra
Kram

9 My:

skriven

Tur de inte kommer så ofta då, de långa passen, men som du säger, det blir många timmar den dagen! Tvättstugeschema är väl bra! Bestämma själva...
Ha det gott, kram

Kommentera här: