Om arbetstider



Fredag idag och för många innebär det sista arbetsdagen inför en skön helg.
När man som jag jobbar inom vården så är det arbetsdagar 365 dagar per år, så det där med helger blir på något vis inte lika viktigt för mig som det är för alla som jobbar måndag till fredag.
Jag har prövat olika arbetsmodeller och jag trivs väldigt bra med att jobba som jag gör.
Jag jobbar väldigt sällan mer än 4 dagar per vecka, och det är väldigt skönt att ha lediga dagar mitt i veckan.
Att jobba på helgen gör inte så mycket heller faktiskt, vi kan dela våra helger så oftast jobbar jag bara en av dagarna, den här veckan jobbar jag lördag men är ledig söndag.
Dessutom har jag en ledig dag idag  =)

Hur jobbar ni och vad tycker ni om era arbetstider?

1 My:

skriven

Är sedan innan van vid att jobba helg regelbundet, och det gör mig inte så mycket. Är skönt med en ledig dag mitt i veckan istället! Skulle nog inte vilja ha 7-4 varje dag...tänk att behöva stressa iväg varje morgon vardagar? Nä.

2 kicki:

skriven

Kom han upp gubben ur diket...
Ha en bra helg

3 Carina:

skriven

Håller med dig, uppskattar verkligen att få vara ledig någon vardag ibland.
Nu jobbar jag 85% så det blir någon fridag ibland fast jag jobbar raka veckor nu.
Men inte mig i mot att jobba helg ibland, har nästan alltid haft jobb där man har haft kvälls eller helg turer på.
Men det bästa med mina arbetstider nu är att jag börjar 8.00 el. 8.30 på morgonen.

4 Lena:

skriven

När man har kossor så är det 365 dagar/år som gäller men det är ju ett sätt att leva och än så trivs jag väldigt bra med det. Fast visst kan jag sakna en helt ledig dag då jag bara kan vara och pyssla med mig själv eller bara ligga på soffan och göra ingenting men jag vet att det även ger mig en väldig rastlöshet.

5 Carina:

skriven

Tyvärr arbetslös :-(
Kanske svårt att tro men det är faktiskt
jobbigt att inte ha ett jobb att gå till.
Ha en go helg, kram Carina

6 Åsa.S:

skriven

Jag har jobbat så i snart 20 år, så jag är rätt trött på det. Allra helst kvällar, då vill jag vara hemma eller göra nåt annat. Jag har såpass mycket på kvällarna ändå. Fast mina lediga veckodagar skulle jag inte vilja vara utan!

7 Maria:

skriven

Jag jobbar ju bara nätter 20:45-07:15 & trivs med det. Är ju ingen morgon människa.

8 Christel:

skriven

Jobbar 40 timmars vecka. Alltså ledig alla röda dagar och helger. Men har i många år arbetat både inom hotell och restaurang (född inom detta)och inom privat sjukvård, vilket innebar många helger, nätter och övriga röda dagar

9 Amandusmathilda:

skriven

I like your website alot...its lots of fun...

Kommentera här: