Norrlänningen


15°C
Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar
Norrlänningen solar.

10°C
Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
Norrlänningen planterar blommor i trädgården.

5°C
Malmöbornas bilar vägrar att starta.
Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

0°C
Destillerat vatten fryser.
Vattnet i Indalsälven blir lite tjockare.

-5°C
Folk i Skåne håller på att förfrysa.
Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

-10°C
Gävleborna sätter på värmen i sina hus.
Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

-20°C
Stockholmarna flyr till Mallorca.
Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C
Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

-40°C
Stockholm krackelerar sönder i kylan.
Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

-50°C
Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
F4 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder

-60°C
Indalsälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

-70°C
Den falska Norrlänningen flyttar söderut.
Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus.
F4 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C
Mikroberna i maten överlever inte.
Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C
All atombaserad rörelse stannar.
Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, va kallt de ta på känns ute i da".

-300°C
Helvetet fryser till is.
Norrlänningarna är ensamma.

Så här är det att vara Norrlänning!

1 Gabbi:

skriven

Morning!
Hahaha...e de sant de ;)!
Ha en fin dag!

2 Borthy:

skriven

Vi har en kille här på min firma vi kallar Norrland eller även i bland för Kalix. Han tapetserade för ett tag sedan "vårt kontor" med det du bloggat här.
är du Norrlänning?

3 Borthy:

skriven

Ser att du också jobbar natt :-) Antar att du haft din vila ögonen timme? Snart får vi gå hem! kram

4 Junitjej:

skriven

Hoppas du vill vara med på detta:
http://junitjej.blogg.se/1201671205_fotouppdrag.html

5 Mia:

skriven

Det var ju gott att se Söderhamn på kartan, då vet jag att jag klarar vintern... ;-)

6 Nilla:

skriven

God morgon visst är han fin dock är han inte min utan jag rider han 4 ggr i veckan tränar och tävlar.Nu håller vi även att rida in syrran hans..Så vi delar mycket på ansvar inhandling av diverse.Jag sålde min för några år sedan och rent ekonomiskt så funkar det här bättre.Må så gott

7 Nina på Johangården säger:

skriven

hahahaha...

8 Maria:

skriven

Ha ha ha den var skojig.
Ha en bra dag nu kära kamrat.

9 Eva:

skriven

hahahahaha
:o))

10 Madeleine:

skriven

Kul! =)

Glöm inte bort min smyckestävling som publiceras runt klockan 12-13!

11 Linda:

skriven

Vilka snygga foton i din header. Har du tagit dom själv?

12 Kimpa:

skriven

HAha, den var riktigt rolig! Övervriven, men kul. Dock var de första 5 bäst.

Ha en bra dag!

13 Think Twice:

skriven

Hehe...vist sjutton fryser vi i Skåne:)

14 Madeleine:

skriven

Nu är smyckestävlingen på min blogg igång! Missa inte det! =)

15 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Hahaha... Den var ju kanonbra! Mohahhahahahaaha...
/Sus

16 A:

skriven

Hej. Det var inte länge du sover =) Nej, andra sonens utredning är inte klar än tyvärr. Sista tiden blev flyttad så vi ska dit nästa vecka. Hoppas du får en fin dag =)Kram

17 Stina:

skriven

hihi.absolut.. =) vi är tuffa vi norrlänningar =)

18 Lina:

skriven

haha vad roligt:P

19 kats:

skriven

ha ha detta var skit roligt tycker jag...:-))

20 Catrine:

skriven

Hahah! mm:P

21 evans:

skriven

Så sant, så sant. Det är krut i oss norrlänningar!

22 Linda:

skriven

Kanske inte riktigt.. men helt klart är vi lite härdade. Men jag föredrar värme. Och här uppe blir det sällan tillräckligt varmt

(jag har inte fått några napp på att bya pocketböcker, jag forstätter leta om det är OK?)

23 Cederbarr:

skriven

Haha vad rolig!

24 Inga m:

skriven

Ha ha, det här var roligt läsning! Pratade med en mycket gammal man häromdagen om det här med att vintern är så mild. Han påstod att han hade varit med om minst lika milda vintrar förr, för länge sedan. Så det finns hopp än.

25 Alex:

skriven

he he...

26 Rubenmichelle:

skriven

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

Kommentera här: