Is och bäver

Helt otroligt vilket bra före det var för att köra häst idag! I går var det töväder och lite regn, i går kväll frös det på och sen kom plogbilen. Helt perfekt! Det var som om vi hade kört på isen på sjön  =)

image762

På ett ställe där vi körde förbi så hade bävern fällt ett träd alldeles intill vägen, det är inte klokt vad dom kan ställa till med med sina tänder.

image763  

image764

Den här bilden är från ett ställe i närheten av oss där bävern dämt upp så att växtligheten har dött och det har blivit som ett månlandskap.

image765

Kom ihåg det här också   =)

1 Sus i dus:

skriven

Ja den där förrätten är enormt god, men jag får tyvärr inte smaka på den! Hehehehehe...

/Sus

2 Inger Maryissa:

skriven

Inte visste jag att bävrar kunde ställa till det så mycket så att växtligheten runtom dör.
Otroligt vad de kan göra.

3 Lillatanta:

skriven

det låter som ett sagoland
här har vi bara lera och regn
Jag hoppas du har det bra så här i starten av nya året.
jag har haft bloggjul lov orkar inte med att ha s roligt och blogga samtidigt hihi ! Min skruttiga kropp sa ifrån. Men nu springer jag runt bland bloggarne igen.
önskar dej en trevlig helg kraaaaaaaaaaaam

4 Linda:

skriven

Bilden på snön är underbar..bilden på träden, där bävern hade förstört..är också underbar, men på ett annorlunda sätt!
Här regnar det!!!

5 Lexie:

skriven

svar: tack så mkt men tyvärr blev det ingen bowling :( men att du önskade lycka till gjorde mig jätte glad :D

6 Anneli:

skriven

Avundsjuk blir jag på hästkörandet och vintern! Njut så mycket du kan!! Det skulle jag göra!! :O)

Må gott och trevlig helg!
/A

7 Lisa:

skriven

Snygg bloggdesign du har! :)

8 Mia:

skriven

Tänk att dom där rackarna kan ställa till det på det viset! ;-)

9 Anonym:

skriven

coola bilder :)

10 Helena:

skriven

Jag vill också ha snö och sol. Här är regn och grått. Bävrar är mysko djur. Det finns där vi har vår fjällstuga, som tur är har jag inte sett såna konsekvenser av deras framfart som på din bild. Ha en trevlig kväll

11 annika:

skriven

vilka härliga bilder! :)

Kommentera här: