I valet och kvalet

image840


På min arbetsplats annonserar man nu internt ut tjänster på andra avdelningar...jag har varit på samma avdelning sen 2002 och nu är jag så i valet och kvalet om jag ska söka mig till en annan avdelning.....
Sen tidigare så har det varit så för mig att efter 5 år på ett arbete så har jag alltid känt att det har varit dags att söka sig vidare, utmaningarna tar slut och nyfikenheten på något annat tar över.
Nu har jag ju sedan några månader tillbaka fått lite nya arbetsuppgifter men tanken att söka sig vidare helt har kommit och gått.
Jag väger fördelar mot nackdelar.

Hur tänker ni kring ert arbete?
När är det dags att gå vidare i arbetslivet?
Vad väger ni in i "för-och-emot.skålarna"?

image841

1 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Ja jag har jobbade först som undersköterska på samma ställe i nästan 10 år sedan skolade jag om mig och har haft 7 andra arbetsplatser inom detaljhandeln! Trivs med service yrket då det är kul med människor! =)

Nu är jag dock arbetslös sedan vi flyttade tillbaka hit upp, men hoppas snart få jobb! =)
/Sus

2 Gabbi:

skriven

Ombyte förnöjer sägs det?! Jag har bara jobbat som uska, å personlig assistent..å kan inte tänka mig att inte få jobba med människor!!
ha en fin dag!

3 Jonna:

skriven

det är alltid bra med ombyte, chans att starta något nytt och söka nya utmaningar! go for it!

4 Jen:

skriven

Vilke söt blogg du har :)

5 Jen:

skriven

Ingen orsak :)

6 Madeleine:

skriven

Härlig design du har på din blogg!= )

7 Gabbi:

skriven

Jag har inte hunnit tala om det än..hahah..men jag meddelar när de e avklarat!!

8 Lexie:

skriven

söt bild högst upp :)

9 Linda:

skriven

När man känner att utmaningarna är slut, tycker jag man ska söka sig vidare!
Lycka till i "kvalet"!

10 Maria:

skriven

Just nu är jag så nöjd med att bara jobba nätter. Min kropp behöver inte jobba mer än 67.44% känns det som. Jag trivs med jobbet & kamraterna.
Ha en bra kväll nu.

11 Mia:

skriven

Har du bara en chans, så ta den!

12 Christel:

skriven

Tänker precis som du. Fem år är lagom på ett ställe. Arbetade på behandlingshem i 16 år och det var för mycket.

13 A:

skriven

Hahaha... Jag tror att du hade dött om jag hade ljudblogg =D

14 frida:

skriven

vilken söt bild;D

15 Nilla:

skriven

Du får väga allt ..mer lön? Bättre arbetstider?Andra förmåner..

Om du har kvar utmaningar och ett glatt gäng att jobba med så....????
Man ska inte vara rädd för förändringar

Lycka till

16 Mötley Annika:

skriven

hej va fin du gjort din blogg *L* hoppas allt e bra kram Annika crue

17 A:

skriven

Det är svårt det där med jobb nuförtiden... Det längsta jag varit på ett jobb innan mitt nuvarande var ett år. Jag trivdes jättebra med att hoppa runt och lärde mig massa nytt. Nu har jag varit på mitt jobb i sex år och det känns som om det är dags att röra på sig. Jag trivs jättebra med både ungdomar och arbetskamrater, men det är något som gör att jag känner mig rastlös. Men sen är det det där med att kunna få ett nytt jobb... Så det är inte lätt.... Man vet vad man har, liksom....

18 Åsa.S:

skriven

Ja, man vet ju vad man har, liksom. Jag har varit 13 år på samma ställe nu, alldeles för länge!

19 Inga M:

skriven

Jag har ju alltid jobbat med undervisning i någon form, men sett till att byta. Jag har varit kvar c:a 10 på samma arbetsuppgifter ungefär sedan har jag bytt. Märker att jag stannar tills jag kan jobbet utan och innan. Då är det inte stimulerande längre, när det inte finns så mycket mer kvar att lära liksom. Nu är det inte så långt kvar till pensionen så nu blir jag nog lite vilsamt kvar på samma ställe tills dess även om det blir längre än
10 år. Men jag har haft väldigt roliga jobb. Bara på ett ställe borde jag ha slutat mycket tidigare, livet är för kort för att stanna på dåliga jobb. Men jobb som går att utveckla och gå vidare med och jobb där man har bra arbetskamrater är guld värda.

Kommentera här: