Hästar och scotrar

image757

Idag hade jag sovmorgon till 8, det var jätteskönt!
Idag har vi minusgrader, var -8 när jag klev upp, det här "flaxandet" mellan plus-och minusgrader är jobbigt tycker jag.
Idag ska vi ta en träningsrunda med hästarna, jag såg att "scoterfolket" var i farten idag och tyvärr är scotrar och hästar något som inte går så bra ihop alla gånger, men jag hoppas att det är förståndiga scoteråkare som är ute och åker.
Det går jättebra att samsas ute i vår natur bara man visar varandra hänsyn.
För ett par år sedan mötte vi ett stort gäng scotrar när vi var ute med ett par unghästar och jag kan lova att jag blev varm i hjärtat när hela gänget körde åt sidan, slog av scotrarna och tog av sina hjälmar för att inte skrämma hästarna.
Det som värmde mest var att det var ett gäng unga killar som tog sån hänsyn.
Det finns fantastiska ungdomar i vårt avlånga land!!

image758
1 Ulla:

skriven

- 8 grader. Åh, vad härligt kallt det låter!

2 Åsa.S:

skriven

Visst är det underbart när människor visar hänsyn, och extra kul när det är unga killar!

3 Carina:

skriven

Sköna killar ni möte.
Häst bilden är superläcker ;)

4 Nina på Johangården säger:

skriven

Ååå, vilken underbar hästbild!

5 Cassie:

skriven

Va härlig bild på hästen! :)

6 Annelie:

skriven

Fy va cool hästbild! Tack för inspration ;) ska fota hästar snart :P hehe Ha en bra dag!

Kommentera här: