Aj,aj,aj

Eftersom det var så fantastiskt väder idag så bestämde vi att vi skulle ta ut hästarna på en tur idag också.
Vi hann inte så väldans långt innan min vagn skär upp i snövallen i en kurva och eftersom det är stenhårt under nysnön och vallen är nästan 1 meter hög så ställs vagnen på högkant och jag ramlar ur.
Min gamla gubbe rusar såklart iväg med tömmarna hängande efter vagnen men som tur är så stannar han efter ett par hundra meter. A kör i fatt honom och otroligt nog så tar han rygg på A:s häst och dom kan hämta upp mig.
Tömmarna hade, tack och lov, snurrat in sig i hjulen och inte runt hästens ben. Sådana här incidenter kan gå riktigt illa, så vi hade tur i oturen kan man säga. Vi fick loss tömmarna och kunde köra motionsturen klart.
Min gamla gubbe fick ett par småsår eftersom han trampade sig när han skenade iväg men det verkar som om min rumpa fick ta den värsta stöten idag, jag landade nämligen hårt på vänster höft och skinka när jag for ur.
Just nu känns det som om jag har en halv bultande fotboll innanför jeansen. Lär bli färgglatt värre om ett par dagar...


1 Alex:

skriven

Aj...tur att det inte gick värre!

2 A:

skriven

Aj, vad ont.... Vilken tur ändå i oturen=)

3 Solin:

skriven

ojda =/, tur att det inte gick värre heller =/.
ha det jättebra

(frågestund hos mig)

4 Åsa.S:

skriven

Vilken tur att det gick såpass bra.
Var försiktig!

5 Linda:

skriven

Ajjj.. vilken tur det gick så bra som det gick. Hoppas du slipper ett jätteblåmärke!

6 Carina:

skriven

Måste vara skönt ändå att ha sin livskamrat med sig sådana gånger ;)

7 F:

skriven

Skönt att det inte blev värre, för det där med släpande tömmar är otäckt. Det är ruskigt när hästarna går omkull och man inte vet hur det har gått med ben och leder.
Hoppas du slipper få ett jättelikt blåmärke!

8 Mia:

skriven

Aj aj aj!! Vilken himla tur ni hade, både du och hästen!

Kommentera här: