Till akuten

I går hade jag en av mina värsta upplevelser på länge...
Efter jobbet åkte jag för att handla och inne på affären får jag helt plötsligt sådana magsmärtor så svetten bara rinner.
Sätter mig i bilen för att åka hem men känner att jag inte kan åka så långt med dom smärtorna utan jag väljer att åka till min mamma istället.
Hos mamma klarar jag bara av att vara en liten stund innan jag måste åka på akuten.
Smärtorna låg i ett band runt magen och upp mot bröstet så naturligtvis trodde jag att det var något med hjärtat...
Det togs EKG och prover, akuten var överfull med folk så jag fick ligga där med mina magsmärtor i 5 timmar innan en mycket osympatisk överläkare kommer och säger åt mig att "det är inget fel på ditt hjärta så du får åka hem".
Visst blir jag glad att hjärtat är friskt men magsmärtorna är fortfarande kvar men det "har vi inte tid att titta på här och nu, vänd dig till vårdcentralen i morgon, det är nog bara en muskelbristning".
Muskelbristningar har jag haft många gånger så det vet jag hur det känns och det ger absolut inte en uppsvälld mage men denne läkare var tydligen insatt för att "rensa upp" akuten för jag hörde honom gå från rum till rum och skicka hem folk. Jag bad sköterskan skriva i min journal att jag gick hem "under protest", vad har hänt med vår sjukvård!!???
Smärtorna i magen är kvar så idag ska jag få komma till vårdcentralen och kolla vad det kan vara....



1 A:

skriven

Nämen fy sjutton för sjukvården.... Stackars dig med sådana smärtor =( Hoppas verkligen du får rätt hjälp nu... Du har ju haft problem med magen sista tiden så något är det säkert... Kram

2 Linda:

skriven

Stackare...
Hoppas det inte är något allvarligt!
Vilken hemsk läkare du träffade igår...tycker INTE om sådan översittar människor...
som inte har tid att lyssna!!!!!

Jag skriver in dig på listan ändå...*L*
Lycka till idag, på vårdcentralen!

3 Anna´h:

skriven

Önskar
den dära översittarslasen till läkare att själv få värsta magsmärtorna
* Grrr Morr * !!
Hoppas verkligen att du får rätt hjälp & bemötande idag , KRYA på dej !!
Kram

4 Gabbi:

skriven

Äh fy fan för svensk sjukvård!! Den e fan under all kritik!! Jag hade turen å kom till en underbar läkare, hon har ringt hem, för att höra hur de e med mig, 1 gång i veckan, så det finns några få guldkorn!! Jag hoppas att du kryar på dig!! Stå på dig å kräv att dom kollar va de e innan du går hem!!
Kramar i massor

5 Tanja:

skriven

Stackare där - hoppas du kan med voodoo flytta över smärtorna till lilla doktorn så får vi se hur länge det dröjer tills han söker upp sina kollegor på akuten?! Morr - må en fis fastna i vrångstrupen på han!!!

Krya på dig tjejen!

6 Åsa.S:

skriven

Din stackare! Hoppas att de får ordning på din onda mage.
Sen... jag måste bara få försvara sjukvårdspersonal.
Det är inte de som lägger budget, de har VÄLDIGT snäva ramar att håla sig innom. (Sen kan man alltid säga saker på olika sätt)
Sen är det faktiskt så att pengarna skulle räcka gott om bara de som behövde det gick till Akuten. Hur ofta är det inte att folk åker dit på kvällen för att slippa gå till VC dagen efter, slippa ta ledigt från jobbet.
Nu menar jag givetvis inte att du inte skulle åkt, akuta grejjer SKA man in med direkt!
Kram och lycka till med magen!

7 Annsingen:

skriven

Nämen fy så otäckt!
Hoppas du piggnar på dej!

8 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Men fy! Du borde anmäla honom! Vilket ohyfs!
Kramen och hoppas att det inte är något farligt!
/Sus

9 Nilla:

skriven

Aj aj det lät inge vidare hoppas att smärtorna har gett med sej...kram kram

10 Nina på Johangården:

skriven

Sådana läkare borde få sparken!

Hoppas du får hjälp idag!

11 kicki:

skriven

Hoppas nu att du får träffa en läkare idag som tar sej tid och verkligen undersöker dej, är det som kolikkänsla eller hur känns det i magen..ja din stackare,,,hoppas nu att du blir bättre och kommer igårn med dina steg igen, jag börjar idag...
Ha det gott och stor kram

12 Mimi:

skriven

Men fy det låter ingen vidare alls. Hoppas du får bukt med smärtorna och kryar på dig snabbt...

Jag blir rädd för vår sjukvård ibland...

13 Inger Maryissa:

skriven

Men oj.....vad jobbigt.
Och blir ganska förskräckt att de bara skickade hem dig utan att ta reda på varför du hade ont.
Hoppas det går bra på vårdcentralen och att du mår bättre.
Ser fram emot när du berättar här hur det gick.
Stor Kram

14 Plogflickan:

skriven

Krya på dig!!
Magen är lite otäck, det kan vara så mkt...
Hellre ont i ett ben.

15 kats:

skriven

Men herregud vad förbannad jag blir...jävla idioter! Ursäkta min svenska... håller med...MAGEN ÄR INTE ATT LEKA MED....

hoppas du får hjälp i dag...
kram på dig

16 Annelie:

skriven

Stackare. Hoppas det släpper och att du får hjälp framförallt.
Ja hur har det blivit om man blir hemskickad. När det är magen kan det ju vara hur mycket som helst.

17 My:

skriven

Vilken idiot till läkare! Undrar om han hade behandlat en man likadant??
Att han vågar, som ovan skriven, magen är inte att leka med...
Kramar oM!

18 Emmy:

skriven

Det lät inge bra det där, och vilken läkare.
Tycker att han borde ha skrivit en ct-buk remiss eller åtminstone haft dig kvar över natten för observation.
Hoppas att du fick bra hjälp idag på VC.
Kram

19 Carina:

skriven

Nääh :0
Tror man ska vara okontaktbar föe att få stanna på det stället nu för tiden.
Bra att du sa till att det var under protest du åkte därifrån.
Sa du på vårdcentralen hur du blivit bemött?
Man kan skriva en avvikelse rapport på sådnat, ett bra sätt att få det synligt på för de som bestämmer.

20 Alex:

skriven

Otäckt!!!!!

21 Maria:

skriven

Usch stackare! Jag har fått köra en min syrra ett par gånger till akuten pga gallstensanfall och det gör ju något grymt ont, usch tur man sluppit det. Men syrran blev op. till slut och har inga problem längre. Hoppas dit bara var tillfälligt och att du sliper det händan efter.
Krya på dig!

Kommentera här: