Sov bättre med djur

Att umgås med djur har positiva effekter på sömnen, det visar en kartläggning som ett japanskt forskarlag har gjort.
Våra fyrbenta vänner gör att vi sover både längre och bättre.
Jag sover ju alltid som en stock så det kan nog stämma...

image994


BloggRegistret.se
1 Natasha:

skriven

Jätte fin header! :)

2 sofie:

skriven

så himmla söööta! :D

3 synne:

skriven

Stämmer bra det där.
Kram :D

4 Nilla:

skriven

Det förklarar ju varför jag sover som en stock....ppå tal om djur borde jag sluta sitta vid datorn och göra rent hos smågrisarna...

5 ida:

skriven

aaaaw söt bild då!

6 Anonym:

skriven

en undersökning jag tror på till 100%

jag sover mycket bättre när katterna har gosat upp sig hos en, finns inget mysigare än att somna när man hör dem spinna hos en !

7 Marie:

skriven

ok det visste inte jag! men det kanske beror på vad eller vilket djur man har. Jag hade en galen katt för några år sen, som bet mig i tårna hela nätterna, så då sov jag inte alls gott! =)

Jag hoppas att du kommer att får en kanonbra kväll!
Kramar i massor från Marie

8 Helena:

skriven

Ok! Smyckeparty är smycken från Dag och natt som man kan beställa. Snygga äkta stenar och pärlor till ett bra pris. Gå in på www.dagochnatt.se
så får du veta mer.
Kram.

9 Carina:

skriven

Finns även forskning på att äldre mår bätre med djur med sig.
Jag bara inte tror på det jag vet det :)

10 Nina på Johangården:

skriven

Haha... det är därför jag har så svårt att kliva upp på morgonen då... har ju plötsligt BÅDA hundar i min säng på morgonkanten. Och vem sover inte gott då :)

11 Lisa:

skriven

Gud vad söta=) Det kan nog stämma, man blir ju glad iaf!

12 Mimi:

skriven

Kan bara hålla med här ;-)

13 Inger Maryissa:

skriven

Jo, jag sov också bättre när jag hade min kära kisse.
Det var så rogivande att ha henne sovandes vid mitt hjärta.

Kommentera här: