Ledig dag??

 

image957

 

 

Lediga dagar går så fruktansvärt fort....eller ledig förresten , vad är det egentligen??

Idag har jag

  • gjort sysslorna med djuren
  • städat
  • tvättat
  • bäddat
  • plockat undan den rena tvätten
  • gjort och redovisat mysteryshopping
  • ringt några telefonsamtal som var viktiga
  • gått igenom papper och post
  • vattnat blommor
  • plockat ur diskmaskinen
  • plockat i diskmaskinen
  • fyllt på vatten i akvariet ( det akvarium som A lovade att jag aldrig skulle behöva befatta mig med...)
  • planerat inför A:s födelsedag
  • lagat mat

En helledig dag på sängen med en ask praliner och en god bok det är vad jag kallar en ledig dag! Jag undrar när en sådan kommer?.

Vad är en ledig dag för er??


image958

 

 

1 Gabbi:

skriven

Hahaha..lediga dagar? Va e de? Alltid samma visa härhemma!!
Kram

2 Lexie:

skriven

Låång lista, jobbigt värre ;)

3 Vaniljis:

skriven

Ledig helt är man väl aldrig, men ngn gång att bara få slappa framför tv:n en hel kväll. Eller en hel em få gå på stan själv utan ärenden är ledigt för mig. Försöker fixa det någon gång per månad iaf.. ;)

4 Madeleine:

skriven

Tyck till om foundations i min blogg!

Ha en fortsatt trevlig kväll ;)

5 Mia:

skriven

Soffan och pralinerna, det vore nåt det! Istället blir det en dålig kontorsstol och bloggen... ;-)

6 Mia:

skriven

Åh... om allt vore undaplockat och färdiggjort, maten bara att värma i micron och sen göra precis det som jag känner för... Finns det sådana lediga dagar?

BTW Arn-serien är inte speciellt lik Guillos tidigare böcker (som jag iofs tyckte om). Mindre våld definitivt! Det jag gillar mest är hans beskrivningar om hur de levde, arbetade, byggde etc. Och så kärlekshistorien mellan huvudpersonerna förstås... *L* Beskrivningar av krig och vapen då de förekommer (vad jag minns idag!) skummar jag över... det gör jag i de felsta böcker...

7 kats:

skriven

Precis som manpower reklamen...Kvinnor tar ledigt för att sköta om familjen...Män tar ledigt för helt andra saker...hm
Vi kvinnor glömmer bort oss själva...vilken karl skulle göra allt du gjorde på deras lediga karl... jag tror inte han finns.... men jag kanske har förutfattade tankar om män;-))

Nä nästa gång... TA ledigt... köp en choklad och lägg dig å läs... unna dig det... man lever bara EN gång....

8 Evans:

skriven

Jag har nog samma syn som du på vad som egentligen är en ledig dag. Dessvärre brukar att-göra-listan se ut ungefär som din. Ibland är det lugnare att jobba än att vara hemma och vara "ledig".

9 Amanda:

skriven

Wow, vad du har hunnit :)

10 Carina:

skriven

För mig är en ledig dag en dag som jag inte har tråkiga måsten i mitt huvud som spökar.
Men om lusten faller in så kanske man puttsar fönster bara för att få upp ett par nya gardiner :)
Eller att man åker ut till någon vacker plats och bara njuter av solen som börjar komma mer och mer nu.

11 Mia:

skriven

Det var ett bra förslag! :-)

12 Kimbell:

skriven

Så fin header, speciellt med nyckelpigan alltså. Har sagt det förr och kommer att säga det igen!

Ha en trevlig kväll!

13 Ulla:

skriven

En ledig dag kan vara som din varit. Det kan vara skönt att känna att man har tid att göra allt som behöver göras...men det kan även vara att verkligen inte göra någonting.

14 Fia:

skriven

Sådär blir mina lediga dagar också. Men det löjliga är att jag blir rastlös av att göra ingenting, så jag har inget emot alla de sysslorna.

15 ameli&emelie:

skriven

det var en del saker du hann med :P

16 Kim:

skriven

Det är inte snällt att lägga upp bild på choklad för jag blir så sugen då :P

17 Nina på Johangården:

skriven

Jag vet banne mig inte vad en ledig dag är för något... sorgligt, men sant.

18 Mimi:

skriven

Gör som jag...Åk på spa!! :-)
jag är som du. Lediga dagar går ut på att göra en massa måsten som ändå inte är måsten... Bäst är att ta sig hemifrån...

19 My:

skriven

Ja ledig, är man det helt nån gång, på hemmaplan?? :)
Ha en bra torsdag!

Kommentera här: