I medicinskt syfte

Coca Cola hör inte till dom drycker jag dricker särskilt ofta, men om man mår lite dåligt i magen är det helt perfekt i medicinskt syfte...jag undrar vad det är i den drycken som har så bra effekt på en dålig mage...


1 Fia:

skriven

Tja, från början innehöll den kokain, men det har de tagit bort numera...

2 Åsa.S:

skriven

Hur går det med "magsjukandet"? Hoppas du klarar dej...

3 Nina på Johangården säger:

skriven

Ingen aning! Men för det mesta fungerar coca colan... men den ska vara avslagen.

4 Inger Maryissa:

skriven

Själv blev jag förvånad och lite tveksam när jag först hörde att coca-cola var bra när man var sjuk eller magsjuk.
Men upptäckte sedan att det var sant.
Och jag undrar precis som du vad det är i coca-colan som har en så bra effect på magen.
Har hör att vad de gör colan på är hemligt...
Då blir man ju ännu mera nyfiken..

5 Inga M:

skriven

Coca cola är bra mot mycket, fastrostade skruvar till exempel. När barnen var små så minns jag att vi vispade colan för att få bort kolsyran. Drycken skulle vara avslagen för att bota magsjuka.

6 Vaniljis:

skriven

Ja, receptet är hemligt. Men jag dricker oxå cola när min mage är orolig.

7 Dress Like a Princess:

skriven

Aa cola är gott :) jag drack det jämt innan nu dricker jag det nästan aldrig och då är det ännu godare. För när man väl dricker de så är de så underbart liksom :)

Kommentera här: