Har du ÅNK?



Verkar det bekant? Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK (åldersbetingad
nedsättning av korttidsminnet). Så här visade sig symptomen:


Jag bestämde mig för att tvätta bilen.

När jag är på väg ut upptäcker jag posten i hallen.

Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv.

Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och
märker att den behöver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet
och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först. Eftersom jag trots allt
går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna
posta svarsblanketten.

Men då behöver jag en penna.

Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och
hittar en flaska juice som jag börjat dricka ifrån.

Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag
inte råkar spilla på skrivbordet.

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.

På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.

Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet. Då ser
jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.

Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna
blommorna.

Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.

Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n.

Någon har lagt den på köksbordet.

Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen
kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.

Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna.

Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet.

Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta efter en
trasa.

Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte
blivit postad, det står en flaska juice på bänken, blommorna är vissna, jag
kan inte hitta någon penna, hittar inte fjärrkontrollen till TV:n, kan inte
hitta mina glasögon, jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna och
det är blött på golvet.

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är
förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag
känner mig helt FÄRDIG! Förstår att detta är ett allvarligt problem och jag
ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla mina mail?

image1022


BloggRegistret.se
1 Helen:

skriven

Hehe verkligen så livet är ibland. Eller allt som oftast ;) Är bilen tvättad än eller?
Städar en stund o bloggar en stund sen är det dax för en maskin tvätt om jag kommer ihåg det ;)
Ha en underbar dag min vän.
Kramar

2 MALIN:

skriven

Jaa, och jag tyckte det var jättesvårt! Får se hur det går idag, ska ha kusinträff, med ungarnas kusiner, så det blir släkten mellan 13-22 år idag.. Kanske får jag vara med på ett hörn, eftersom jag ska fixa mat o mys till dom, haha...

3 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det där med "ånk" känner jag också igen ;-)
Kul ord det där ;-)
Kram

4 Ariel:

skriven

HAHA!
Det där är ju jag!

5 Nettan:

skriven

Ha, ha ! Känner igen mig totalt. Men jag har WAD !
Har blivit värre och värre med åren så vi får se vad det slutar med. Ha, ha ! Tur att man kan skratta åt eländet.

Kramiz

6 Iversimone:

skriven

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

Kommentera här: