Första besöket



Nu är mitt första besök hos kuratorn avklarat och det kändes bra. Jag har några fler tider inbokade också, nu gäller det att hålla sig fast!! Hon ställde mycket frågor och jag fick berätta om mig och sen ska vi då framledes försöka komma fram till vilka problem vi ska "rota" i.
Har ni / har ni haft någon samtalskontakt?
Vad tyckte ni?
Tror ni som jag att dom allra flesta behöver någon utomstående att "bolla med" ibland?
1 Åsa.S:

skriven

Nä, jag har aldrig gått hos någon, men jag tror precis som du, att alla skulle må bra av det.
Ha en fin eftermiddag!

2 Inger Maryissa:

skriven

Jo, jag tror att det ibland är bra att ha någon att bolla med.
Själv har jag gjort det och tycker det har varit mycket bra.
Kram

3 Annsingen:

skriven

Jag har haft...kurator! Var helt suveränt!!!

4 Helena:

skriven

Nej jag har aldrig provat på det. Men det hade nog varit en upplevelse :0)

5 Nilla:

skriven

Nej i plugget var det puckade människor som lekte kuratorer men nu hoppas jag att de har blivit bättre...självklart behöver man någon utomstående att ha som bollplank sundt..att man faktiskt ordnar det...ja visst var hundnosen bäst han börjar bli gråhårig det lilla hjärtat....

6 Christel:

skriven

Jag valde faktiskt att svara på min blogg...:0)

7 Mia:

skriven

Det är nog inte så dumt...en "utomstående" kan se saker på ett annat sätt.

8 Anna:

skriven

Det bästa man kan ha.Alla borde ha en mentor- en livscoach... super bra. :)

9 Carina:

skriven

Nej, men jag blev erbjuden det efter mitt andra akuta snitt, som jag tyvärr avböjde synd nog tycker jag idag. Men jag hade gott stöd av min mamma och
nära vänninor som jag kände gav det jag behövde då.
och en förstående man inte minst.
Mådde väl inte direkt psykiskt dåligt heller utan var ganska uppslukad av att vara småbarnsförälder.
Det är nu med åren som jag förstår att det kan vara skönt att prata med utomstående.
Du gör klokt i att söka det du känner är rätt just nu.

10 Margaretha:

skriven

Har gått hos en "beteendevetare" några gånger för ett antal år sedan.
Det hjälpte mig verkligen jättemycke.
Så lyxigt att bara få sitta och tala om sig själv...
Margaretha

11 Helen:

skriven

Ja det är kanske inte helt fel, men jag hade nog aldrig klarat av det. Prata med sin bästis ja, men kurator eller psykolog är inget för mig.
Men hoppas att det känns bra.
Kram o ha de gott.

12 Soffie:

skriven

Å vad bra och skönt att det kändes ok!
Gick och pratade med en psykolog när jag blivit grymt sviken av en mitt ex.mådde fruktansvärt dåligt en längre tid,ibörjan tyckte jag det kändes urfånigt att prata om mej själv men efter ett tag hjälpte det mej jättemycket!

Må så gott

13 A:

skriven

Så bra att det kändes fint för dig =) Jag gick en gång till en kurator i samband med att jag precis fått panikångest, men jag fick ingen bra kontakt med henne. Jag har så svårt för att prata om mig själv så jag behöver någon som drar ur mig orden. Det gjorde inte hon =(. Skulle vilja gå igen men det får bli en senare fråga....

14 Ulla:

skriven

Efter min svägerska hastiga död i en singelolycka i höstas behövde jag bearbeta min rädsla att mina övriga nära och kära oxå skulle ryckas ifrån mig. Jag gick hos en psykolog 10 gånger och det skönaste var att få lägga av sig sin "mask" och bara vara Ulla.

15 anneli:

skriven

Tycker det verkar jättebra. Gick en utbildning förra året, som faktiskt gav mig insperation att börja blogga bl.a. Fick även tid att reflektera på mig själv och gav mig en mycket bättre självinsikt. Har faktiskt just idag, blivit erbjuden en träff med coach i början av april - längar!

16 Vaniljis:

skriven

Ja, tror att det är bra. Har aldrig varit iväg själv. Kanske alla skulle behöva då och då.. Kram till dig.

Kommentera här: