Dåligt samvete

Jag har ju varit hemma från jobbet nu i två dagar men i eftermiddag körde jag häst och nu har jag dåligt samvete för det!!! Jag har blivit lärd att "kan man ha roligt så kan man jobba/gå till skolan också" och det sitter djupt rotat.
Nu ska jag, trots att magen fortfarande är konstig, gå på jobbet i morgon eftersom jag nu hellre tror på magkatarr eller något liknande än magsjuka, men det dåliga samvetet finns där i bakhuvudet i alla fall...

Hur tänker ni?
Vad är OK att göra/inte göra om man är hemma från jobbet/skolan.


1 A:

skriven

Kram....

2 Elin:

skriven

Kan du designa bloggar? Ser så ut?

3 T- -h- -e- -P- -l- -a- -c- -e-:

skriven

Jag jobbar helt seriöst på att få feber, har samma sak, får dåligt samvete. Jag har dock inte varit sjuk sen jag var 7 år gammal , & jag är 13 idag .
ha n trevlig kväll . /Jennfer.

:) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) . :) .
Theplace.blogg.se

4 Mia:

skriven

Man ska inte ha ångest för att man gör något när man är sjukskriver från jobbet! Man känner väl själv vad man orkar, och inte ska man gå till jobbet och riskera att smitta någon annan.... Men jag har också skuldkänslor, jag vet hur det är....

5 emma:

skriven

Du ska göra allt som får dig på bra tankar när du är sjuk. Jag ligger hemma och är sjuk men jag var på min träning i fredags för att jag får ett sånt lyckorus av dansen och dessutom var jag på fest igårkväll men tog det lugnt, för det gör mig också glad. På jobb eller i skolan behöver man koncentrera sig vilket tar extremt mycket på krafterna. Så jag tycker att du kan göra vad som helst så länge du inte gör så att du mår sämre. Har du magkatarr så ska du definitivt göra saker som får dig glad, det rekomenderar till och med läkarna (iaf mig).

6 Vaniljis:

skriven

Funkar som dig i skallen men håller helt med Emma. Man måste ju kunna göra saker som får en att må bättre!

7 Ulla:

skriven

Är jag sjuk, så vågar jag (nästan) inte sticka näsan utanför dörren. Mitt dåliga samvete är jättestort.

8 A:

skriven

Tack =) Med gubben får jag väl stå ut =/ Och med sonen löser det sig säkert idag.... Han vägrade komma hem igår från kompisen och vi utan körkort kunde inte hämta honom. Han befinner sig ute på vischan nånstans =) Kan tänka att han är mycket ångerfull idag....

9 Mia:

skriven

Usch, samma här....är man sjuk, så är man sjuk. Då ska man inte orka nåt, eller hur?? Helt sjukt... ;-)

10 Mija:

skriven

Äh, jag går inte gärna ut på köpcentrum om jag är sjuk, men det där är väl olika beroende på vad man har för problem tycker jag.

Är man tex deprimerad så är det ju bara BRA om man kommer ut i friska luften och får en dos solljus. :)

Kram och krya på dig

11 kats:

skriven

Så länge man har feber tycker jag att man ska vara hemma ÅÅÅ ta det lugnt med all aktivitet... Men så fort febern är borta så ska man få vara hemma för rehabilitering,,, man måste få återhämta sig genom att ex vara ute, promenera, åka efter hästen mm mm allt som gör att man återfår sin ork. Man ska inte ha dåligt samvete... När jag var liten måste jag vara hemma i
3 dagar efter att febern försvann...
Nä man lever bara en gång... ingen tackar en för att man sliter ut sig å går tillbaka till jobbet för tidigt. Njut av livet:-))

12 Inger Maryissa:

skriven

Kommer ihåg förut när jag jobbade och var sjukskriven för t.ex. förkylning med influensa och feber.
Men kruxet var ju att jag var ju ändå tvungen att gå ut och bl.a. handla mat, speciellt när värsta febern gått ner.
Men det kändes ganska nervöst, för jag var ju orolig att någon arbetskamrat skulle se mig och skvallra....
Men nog tycker jag man ska göra de saker man orkar och tycker om, även om man är hemma och sjuk.
Desto fortare tror jag man då blir frisk igen.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram

Kommentera här: