Vinterfavoriter



Den här veckan har domherrarna börjat besöka vårt fågelbord.
Dom är så fina tycker jag, absolut en av mina favorit-fåglar.
Det går väldigt mycket fågelmat nu. Vi köper frö på 25 kg säckar och det har redan gått nästan 50 kg.
Sen vill dom såklart ha både talgbollar och nötter också dom små liven och det måste dom ju få.


1 Mia:

skriven

Dom är underbara! Det sägs att det kommer snö när domherrarna är framme, kanske det stämmer?

Ejmis, om jag skulle rimma på julklapparna så skulle folk skratta ihjäl sig, det räcker om ni på bloggen gör det! S

2 Mia:

skriven

Jamen, då kanske det stämmer, det gamla talesättet!

Ni har nog mer snö än vi, nu...

3 LillaNisse:

skriven

Då är det vinter på riktigt när de har kommit, håller med dig om att de är fina..

Kram

4 lena:

skriven

Kommer att sakna fåglarna denna vinter sen vi flyttade ifrån huset.Det är ju så härligt med fåglar:)Ja,det går åt en hel del till dom:)

Ha en fin kväll, kram lena.

5 Trolda:

skriven

Klart Pippi ska ha mat! =D Det är värt varenda öre att mata dem och att se dem runt fågelborden...Och du - KRYA PÅ DIG!!!



Trolda - =D

6 Anonym:

skriven

Jag brukade mata från vår förra balkong även man inte fick, men det är så mysigt.

7 soffie:

skriven

å de är såå vackra domherrarna,

men åå vad de äter mycket hos er,

hoppas du får njuta av dem hela vintern,

kramen

8 Cissi:

skriven

Åh, de är verkligen fina!

9 Tina:

skriven

Ja de är oxå en favorit hos mig!

10 Lindi:

skriven

Du har ett hjärta av Guld!

Vilken tur dom har "Dom där domherrarna"...som har såna som du!



Men jisses vad dyrt det blivit med fröer till vildfåglarna också!?!



Visst är det trist att behöva gå ur sängen när man känner sej risig?

Men som sagt i ett annat inlägg du gjort här:

Mat, vatten och städ måste dom ju ha, fastän man själv mår "skrutt"...Uschianemej!

Krya på dej nu, vännen och tack för dina rara ord inne hos mej i dag...Det är tufft i kväll...



Jaja, det blir väl bättre med tiden.

Kram på sej...Lindi

11 Lindi:

skriven

Men va i hela??????



Min kommentar bara försvann?????



Jag kortar ner:



Krya på dej, vännen!

Lyllosar är dina fåglar som har en snäll "husbonn"..

Tack för fina kommentaren hos mej...ikväll, denna afton när "allt bara är tomt"....



Kram!

Nu provar jag igen....

12 Lindi:

skriven

Nämen....där var det ju!

Fattar "nada"...ger upp!

Gonatt...

13 Inger Maryissa:

skriven

Ja, Domherrar är så vackra fåglar, och det måste vara så mysigt att se den besöka ert fågelbord.

Det är nog många småfåglar som är glada över att snälla människor ger dem mat under vintern.

Kramar

Kommentera här: