Välkommen till himlen



Jag har börjat på en ny bok och inte en deckare den här gången...

Livet är märkligt. Ena minuten är gamla Mrs Elner Shimfissie uppe i trädet och plockar fikon, och i nästa stund är hon ute på ett äventyr hon inte kunnat föreställa sig och möter folk hon absolut inte väntat sig att se, t ex Ginger Rogers och sin avlidna syster Ida. Ida som fortfarande har samma gamla handväska och som grälar på Elner för att hon är missnöjd med frisyren hon fick på sin begravning. Där hemma har under tiden grannar och vänner chockats av Elners bortgång. För i Elmwood Springs lägger sig alla i allting, ingen sköter sina egna affärer. Människor lägger märke till saker - vem som är sjuk, vem som behöver hjälp med hushållet, vem som har problem i äktenskapet? Visserligen har de länge befarat att något allvarligt skulle hända den våghalsiga gamla damen, men inte hade någon tänkt att hon skulle ramla ner från ett träd. Hennes överspända systerdotter Norma har svimmat, hennes granne Verbena tagit sin tillflykt till Bibeln och vännen Luther kört i diket, och hela stan är upprörd. Alla utom Tot Whooten som endast oroar sig för att världen ska gå under innan hon hunnit få ut sin pension.
     Plötsligt återvänder Elner från sin tillfälliga vistelse i himlen och har ett och annat att förtälja?

Jag lånade text och bild här.
1 A:

skriven

Hade varit jättekul med en fika =)

Synd det är så långt...

Kram

2 Nilla:

skriven

Jag vill oxå har en man som är kock..eller åtminstone som tycker att det är kul att laga mat...bra att du stannar hemma !! Duktig flicka..ha en bra dag

3 lena:

skriven

Det tipset tackar man för!!

Ha det fint, kram lena.

4 My:

skriven

Böcker, ja det får vänta till sommaren för min del. Har två-tre veckotidningar som ligger och blir för gamla redan....så är det när man pluggar :)

5 Tessan:

skriven

Hejsan vännen!

Jag har bytt blogg nu så om du känner för det så kan du uppdatera min länk:) Kraaam och sköt om dig!

6 C a m i l l a:

skriven

Oj, vilken annorlunda bok. Du får höra av dig sedan om den är läsvärd. Kanske något att inhandla på AdLibris.

Ha en fin dag! Kram!

7 Maria:

skriven

Vad härligt med en nu bok att läsa :-)

Önskar att jag hade den tiden att göra det, men det kommer sen...



Ha en fin kväll !

Kram

Kommentera här: