Till frysen



Idag fick vi hem en 1/4 gris.
Härligt med både fläsk-och nötkött i frysen.
1 Carina:

skriven

Det var en trind liten gris du hittat....gör du skinkan själv också?

2 LillaNisse:

skriven

Grisen säg stor ut för att bara vara 1/4 gris, tycker den ser ut som en hel gris....

Kram

3 Jeanette:

skriven

Härligt!

Tänk vad snabbt (NOT) vårt rättsväsende är.....

Sov gott!

4 Synne:

skriven

Hej i decembernatten.

Så satt man här igen då.

Jobbar.

Läser bloggar och dricker kaffe hehe.

Inte konstigt om magen säger ifrån.

Hoppas blogger fått ordning på problemet nu.

En spännande bok su läser. Jag läser just P.D James bok Fyren.

Kommisarie Dalgliesh. Älskar den sortens böcker.



Ja, rättsväsenet tar ofta väldigt lång tid på sig, så man funderar lite på hur säkert det egentligen är.

Hoppas han kommer ihåg någolunda i alla fall.

Så gott med både färskt nötkött och fläskkött i frysen.

Men du, nötköttet....

De är väl inte fröken Mu? har inte hört nått om henne på lång tid liksom....



Ha nu en fin onsdag. Om en vecka är det julafton.

Härligt.

Ha det gott nu och hoppas du sover gott.

Kram Synne.

5 Inger Maryissa:

skriven

Så gjorde mamma också när jag var barn.

Och jag tror hon t.om. fick hem en halv gris.

Och det blev mycket gotti-gotti julmat av den, plus en massa kött som las i frysen som räckte länge.

Ha en bra dag

Kram

6 Mossfolk:

skriven

Perfekt till jul. Antar att du gör skinkan själv?

7 kats:

skriven

Visst är det en härlig känsla när frysen är full... en rik känsla på något vis... min är full av isssssss...måste frosta av den !

8 Lillaviola:

skriven

Vegetarian kan man inte bli,då missar man allt det goda...

Jag tar mig till köttbutiken och köper mig en fläsklåda.

Kan bli en 1/4 om man skapar en fantasigris=)

Kram

9 Nettan:

skriven

Godmorgon! Oh så bra, skulle önska att vi fick det oftare:-)

10 Åsa.S:

skriven

Vad härligt att ha frysen full...



Ha en fin dag!!

11 My:

skriven

Guld att ha i frysen du!

Ha en bra onsdag!

12 Anonym:

skriven

http://tavlingsdags.blogg.se/2008/december/vinn-ett-superpresentkort-varde-1000-.html#comment



TÄVLING SOM BARA PÅGÅR T.O.M. 21 IKVÄLL, STOR CHANS ATT VINNA ETT PRESENTKORT VÄRDE 1000:-, MISSA INTE

13 matte:

skriven

lite att ta reda på! vi fick en massa lamm, men det var så fett dessvärre.. dåligt styckat tror jag, fast det tyckte hunden var bra för hon har fått det till middag flera dagar i rad :)

14 Tina:

skriven

Lyllos dig...men visst känner man sig rik när man har mat fulla frysen;)

Kram!

Kommentera här: