Bra minne

Det gäller att ha ett mycket bra minne när man blir kallad som vittne i en rättegång kring en händelse som skedde i januari 2005.
A fick en sådan kallelse idag kring ett överfall på personal på hans jobb.
Det är för sjutton fyra år sedan!!!
Hur ska man kunna vara ett trovärdigt vittne efter så lång tid??

1 Camilliondollar Baby:

skriven

Jag som tyckte 6 månader var lång tid, när jag blev kallad en gång.

2 Nettan:

skriven

Det kan jag hålla med dig om.

Man måste nästan skriva ner vad man sett istället så man kommer ihåg alla detaljer !



3 Åsa.S:

skriven

Svar: På torsdag...



jag hade ju inte ens klarat av att vittna efter fyra dagar... hahaha... mine guldfisk ;)

4 Inger Maryissa:

skriven

Ja verkligen....

Det är ju svårt att komma ihåg allt i detalj efter så många år.

Att rättegångar sker så långt efteråt tycker jag är konstigt.



När jag jobbade som receptionist hos Socialtjänsten så var det en kille som hotade ett par socialsekreterare en liten bit ifrån mig.

Och de anmälde honom.

Sedan efter en lång tid skulle det bli rättegång och tydligen hade de sagt att jag hört det hela, och polisen ringde mig och ville höra med mig.

Men jag hade tyvärr inte hört hoten eftersom jag just då hade hand om andra besökare.

och jag sa det...

Men mina arbetskamrater blev sura, och trodde att jag bara ville dra mig undan.



Kram



5 LillaNisse:

skriven

Det låter ju otroligt, skulle ha svårt att kunna berätta detaljer om sånt som hände för en vecka sedan....

Kram

6 Mossfolk:

skriven

Det är skrämmande tycker jag, att man ens får vittna efter så lång tid!

7 Camilla:

skriven

Ja jösses, jag minns knappt vad som hände förra veckan:-)

8 Mia:

skriven

Märkligt, det där...ibland kommer man ju inte ens ihåg vad som hände för några timmar sen....

Kommentera här: