Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I går ringde jag till familjen som har hand om bokningarna av lokalen vi ska vara i på lördag för att höra när jag kunde få tillgång till den och fick till svar att jag kunde börja idag och ha den till söndag.
Perfekt!! Skönt att ha gott om tid och att dessutom kunna utnyttja kylar och frysar där, allt ryms ju inte i kylen här hemma.
MEN!!!
När vi kommer hem från handlingsturen idag, med bilen PROPPFULL med grejer så ser jag att en granne ringt och jag ringer upp för att höra vad dom ville.
Tro det eller ej...DOM SKA HA KRÄFTSKIVA I LOKALEN I MORGON KVÄLL!!!
Skyller på att familjen som bokar "gått om" varandra osv osv.
I vilket fall som helst så är min granne mycket förstående och vi gör en deal om att jag kan använda ett av dom två stora kylskåpen i lokalen eftersom dom ändå ska ha knytis och det innebär ju att folk har med det dom ska äta när dom kommer.
Skönt tänker jag...lite trist är det ju att inte kunna duka och fixa i lokalen förrän på lördag men jag slipper i alla fall städa in mig...det behövdes nämligen.
MEN!!!
Efter en stund ringer en kvinna från grannbyn som också är med i "kräft-gänget" och säger att det där med att vi ska ha en av kylarna, det går minsann inte!!!  Det skulle bli så struligt på alla möjliga vis enligt henne.
Jag blir så jä..a sur så jag bara säger: "Jag får väl ordna det på något annat sätt då" .
Nu har jag panik kan jag säga!!!
Grytan jag ska laga vill jag göra i morgon för att den ska "gotta till sig" ordentligt men jag kan inte få plats med den färdiga grytan i min kyl, där är det redan proppfullt så nu är goda råd dyra...ringer runt på byn och jagar kylar och får till slut tipset om att kanske få låna kylarna på Sommarcafét som nu har stängt för säsongen.
Ringer killen som ansvarar för det, han är också med i "kräft-gänget", och när jag talar om att jag är på jakt efter kylskåp så frågar han mig direkt varför jag inte kan låna en av kylarna i lokalen??!!
Alltså verkar det som om det bara är kvinnan från grannbyn som stör sig på att vi skulle låna en kyl!!
APA!!!
Jag kommer i alla fall att använda kylarna i Sommarcafét, vill inte ha med den där kvinnan att göra men en sak är klar...i morgon kommer jag att ringa upp och säga att dealen att dom inte skulle behöva vara urstädade förrän kl 10.00 om vi fick låna kylarna inte gäller länge...kl 07.00 ska det vara städat och klart för då ska jag in där!!
Hämndlysten...jag...inte ett dugg!!!
1 A:

skriven

Jag förstår hur du känner nu.... Fy vad trist. Vilken jä*la kärring rent ut sagt.... Tur att du hittade kylar.

2 soffie:

skriven

Å neeeej sånt får ju bara inte hända.

skitdåligt av dem som håller ordning på bokningarna.

Den där bilden gilla jag!!!

3 kats:

skriven

oj .. känner paniken... men du...kom ihåg att andas:-)) taaaat lugnt:-)

4 Carina:

skriven

Hmmm....brukar ordna sig i slutändan.

Låt inte käri.. ta energi av dig.

5 Jenny:

skriven

Ja det är rätt!

På dom bara!!!

Haha....jag är precis likadan....jävlas någon med mej, så är det "tunga för tand" eller hur det nu var????

Sicket förbaskat "grinigt" sätt då??? Hoppas hon får ont i magen av kräftorna...

Och du....Lugn och fin sen...Du har ju ett härligt kalas att ta hand om strax!

Håller mina tummar för att det blir riktigt lyckat och bra!

Hur gammal var det nu du blir?? Nyfiken??...Tsss...inte...

Kram o natti...Jenny (-:

6 Kattis:

skriven

Godmorgon hjärtat.

Att det aldrig går som man tänkt sig eller vill.

Det är som förgjort ibland.

Så ut med dom kl. 6 , hihi.

Hoppas du får en kanonfest.

Må gott!

Kram

7 Tina:

skriven

Dålig stil tycker jag...de skulle va mer ruter i dig o sagt ifrån, jobbigt med personer som bara skall se till sin egen fördel!!

Ha en rolig helg då!!

8 A:

skriven

God morgon vännen...

Hoppas irritationen är borta idag =)

Tänk glada tankar och strunta i tråkmånsar...

Kram

9 Ann:

skriven

God morgon! Nämen gode gud vilken röra!

Och vilken sabla människa! Kommer på mycket värre saker än APA att kalla henne!

10 Gabbi:

skriven

Morning honey!!

Vilket kaos!!

Go for it girl!!

Säger som Ann, kan mycket fulare ord...säg till om du vill höpra dom...Hahahahah

Ha en fab friday!

11 Vaniljis:

skriven

Va f-n, ibland undrar man. Va fasen skulle hon med kylen till då? Verkar bara som hon ville krångla till det för dig. En del människor har inget liv så därför måste de hitta på saker de kan bråka om. Hatar när människor inte kan va smidiga. Tur det löste sig iaf. Och ut ska dom 07.00!! :)

12 Ellen:

skriven

hade aldrig tålt en sån sak,,, har man bokat och bestämt så har man,, en sån sur kärring,, fy för såna människor,, vad hade det spelat för roll med kylen,, fy vad jag stör mig

13 Pernilla:

skriven

Jag förstår precis hur du känner. Tur i oturen att du får låna kylar på Cafét.

/P

14 Ann:

skriven

Haha! Vad skönt att höra det finns flera!

15 Ann:

skriven

Och tack för grattiset!

16 Lena:

skriven

Men vilken människa. fnys. Det finns då folk till allt.



Det blir ingen turné för Bamse, det verkar som att han får åka iväg med blå bussen till Rättvik när hösten kommer :(

17 Madeleine:

skriven

God morgon! Jävla otur o jävla kärring rent ut sagt. tur att det ordna sej till slut. Hämnden är ljuv heter det. Ha en underbar helg. Kram Madde

18 Carola:

skriven

Säger bara: åhh Grr

19 soffie:

skriven

trevlig fredag!!

20 My:

skriven

Inte konstigt du reagerar så jag skulle oxå flugit i taket!! Så klart du ska in kl 07 imorgon! Handlar om att ge och ta, hade kvinnan varit lite mer normal och trevlig så...Hoppas det löser sig bra till slut!

21 Nilla:

skriven

Jamen vilken skräcködla....varför kan man inte hjälpa åts....hoppas att någon ställer till det för henne ...jag är inte heller bitter elelr hämndlysten ha ha ha må så gott och lycka till

22 Ann:

skriven

Hoppas allt går bra för er:)) KRAM!

23 A:

skriven

Vad bra att det känns bättre idag =)

Du har rätt inställning....



Tyvärr har sonen svårt för att ta till sig skriftlig info..... Lättare med pedagogiskt snack och kanske bild =)

Ha en fin kväll....Kram

24 Camilla:

skriven

Å nej vad pissigt!!

25 A:

skriven

Ja, en gång gjorde en specialpedagog en social berättelse med honom och det funkade ganska bra =)

26 matte:

skriven

å nej!! vilken röra ! och vilken grinig människa du råkade ut för!

Hämnden är ljuv!



27 Bim H-D:

skriven

Hm... stå på dig kvinna - annars står någon annan på dig!!! Ibland kan man ju undra hur vissa är funtade!!! gör allt för att vara så besvärliga som möjligt!!!

Må så grankott...

28 Camilliondollar Baby:

skriven

Vilken jävla tjurkärring! Fattar inte att man inte har koll på en lokal, de bör ju ha en almanacka, som de fyller i och titta i den, när någon ringer.



Hämden är ljuv! ;)



Kram

29 MissyElliot:

skriven

Helt rätt! Ibland undrar jag var medkänslan och schysstheten tagit vägen hos en del människor....

30 Mia:

skriven

Aj, aj, aj....dubbelbokning, det är INTE roligt!

31 Lillaviola:

skriven

Åh, vad jag skulle vilja sparka till någon på smalbenet,säger inte vem.....

Kommentera här: