Ögongodis

Nu är det dags för mig att sätta fart...bjuder på lite ögongodis tills vi hörs igen.
=)



Jag behöver lite hjälp upp också, så rösta gärna.
;)

BloggRegistret.se



1 Anna´h:

skriven

Han vore inte fel med lite grädde på = )) !

2 My:

skriven

Tack för den! Trevligt så här på fredagmorgonen med en så snygg man att spana på :) ha en bra dag!

3 kats:

skriven

Tack för den, den satt bra så här på fredags förmiddagen.

4 Åsa.S:

skriven

Hoppas du får en riktigt fin dag!

5 LillaNisse:

skriven

Du är utmanad...

Kolla på min blogg:http://lillanisse.blogg.se/



Kram

6 Tant Animalia:

skriven

Rrraowwww!

7 Tina:

skriven

Skulle vara kroppen då ;-) annars inte mycke mer....

Ha en bra kväll!

8 Soffie:

skriven

han är snygg att se på men resten kan kvitta:O)

trevlig helg

9 anneli:

skriven

hörrudu...bara på lördagar väl???

10 Lotta:

skriven

Nja, gillar Zlatan mer.... L

11 Gabbi:

skriven

Mmmm...vilken läckerbit!!!

Han etsas fast nu på hornhinnan...så jag susssar sött!!

Ha en fin kväll!!

Kram

12 Camilla:

skriven

Jooo..läckert!

Hoppas att du har en skön kväll!

Äntligen är det helg här i alla fall. Du kanske jobbar?

13 Jen:

skriven

ooo smaskens se men inte röra hahahah

14 Kattis:

skriven

Godkväll!

Hoppas du haft en kanonkväll!

Kramisar

15 Vaniljis:

skriven

Han duger... ;) Ha en bra lördag!

Kram

16 Ann:

skriven

God morgon! Undar hur det gick hos vetrinären!

17 Tant Animalia:

skriven

Hej, Hej!

Du undrade ju med ankor och så?

Jag har inte något märkvärdigt alls till mina små "bajs-maskiner"...

Sågspån (grövre sorten som används till hästboxar och så, du vet...)på botten i ankhuset.

Halm brukar jag strö ovanpå för det är lätt att lyfta ut med en grep, så kan man städa ganska ofta, utan att behöva ta ut allt sågspån..



ALDRIG TORV!!! Det fastnar i hals och näsborrar!



Inga sittpinnar behövs, dom ligger på golvet (gärna i en tjock hög med halm..)och sover.

ALLTID tillgång till vatten (modell:större balja att slabba runt lite i...)

Förutom vanligt ank/hönsfoder ger jag mina bröd, spagetti, mosade överblivna potatisar, grönsaker, krossad majs, krossad havre, vete....och dom betar gärna gräs!

Nu har jag ingen erfarenhet av just myskankor, men jag har hört att dom är lite mer "köldkänsliga" än t.ex svensk gul och blå anka. Likaså Kajuga (som jag har)tål ganska sträng kyla, men det är viktigt att du inte tar in dom i "varmt" utrymme nattetid och ut i 10-15 graders kyla dagtid!

Det är "växlingarna" där som kan vara svåra för dom...

Men annars går mina ut varje dag...även vintertid om det inte är högt med snödriver eller om risk för "fastfrysning" finns. (Usch...hade en kompis som hittade sin stora tupp fastfrusen och död en vinter för några år sen...)



Annars är det bara VATTEN dom vill ha...mycket och typ överallt! Haha!



Hör av dej om det är nåt mer jag kan hjälpa till med!

Kram och ha en riktigt goooo lördag!

Och du! Grattis till ankorna!

Säj "Farväl" till mördarsniglarna....//Jenny (-:

18 Tant Animalia:

skriven

...Krossade snäckskal...."Gritt"...ger jag dom också för kalkens skull!



//Jenny

19 A:

skriven

God morgon....

Hoppas det gick bra med hunden igår.

Kram

20 synne:

skriven

Viket kex......

Kommentera här: