Grältoppen



Jag har Tara med mig på jobbet i natt och där finns en artikel om gräl.
Enligt den artikeln grälar vi mest om:

1. Vem som gör vad hemma.
2. Vi vill göra olika saker.
3. Vad saker får kosta.
4. Vi vill ha olika mycket sex.
5. Vi har olika åsikter om alkohol.

Ja, det kanske stämmer...vad säger ni?
Vad ligger högst på er "gräl-topp"?

Hos oss är det nog nr 1...


1 Ellen:

skriven

Oj,,,, tror inte vi grälar om nått av ovanstående,,, men så grälar jag och min man otroligt sällan,,, vi brukar kunna pratat omm det mesta utan att det blir gräl av det,,, men om vi grälar så är det nog jag som grälar på honom för att han inte visar mer uppskattning för allt jag gör hemma,,,,



Egentligen gör han det för han tycker det är bra,, men jag vill gärna höra det också,,,,"vad duktig du har varit idag" "så fint du har städat" bla bla bla,,,, såna små ord vill jag höra och det är han lite dålig på,,,,,

2 Ellen:

skriven

ja , det är nog så för de flesta kvinnorna,,,,



jag menar, jag göra ju allt det där så gärna,,, men att någon ser det och berömmer en, det betyder så otroligt mycket....



Fast jag har faktiskt en väldigt bra man med sånt,,, han brukar vara duktig på att berömma, men ibland glömmer han,,,, men det är väl mänskligt...

Kommentera här: