Din är dagen, 29 augusti

När man lär känna en man dömer man honom efter kläderna.
När man skiljs från honom, dömer man honom efter hans hjärta.
Ryskt ordspråk.

Världen är full av överraskningar och annorlunda ting.
Och visst vill vi att den ska vara det?
Om vi skyr andra människor på grund av deras utseeende, utestänger vi oss själva från en del av livet.
Men när vi är öppna för det som är annorlunda, när vi accepterar det och inte är rädda för det, då skänker vi andra stor glädje.

Hur ska jag döma mina medmänniskor idag?

1 A:

skriven

Åh, visst är man lite snabb att döma ibland....

Fast jag försöker att inte göra det =)

2 kats:

skriven

med öppet sinne:-)

3 Inger Maryissa:

skriven

Ja, det är så sant så att världen är full av överraskningar och annorlunda ting.

Och det är ju det som är så fint tycker jag.

Du skriver så fint om att vara öppna för det som är annorlunda, och att acceptera och inte vara rädda för det.

Vad trist det vore om alla människor vore likadana, såg likadana ut, tänkte lika osv.

Ha det så gott.

Kram

4 synne:

skriven

Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig.

Kram mig.

Kommentera här: