Din är dagen, 20 augusti

Livet bör man leva framåt och förstå bakåt.
Sören Kierkegaard

Ibland måste vi se tillbaka på ett plågsamt förflutet för att förhindra att det upprepas.
När vi har lärt oss att förstå oss själva bättre kan vi lämna det förflutna bakom oss och fortsätta mot framtiden med säkrare, tryggare steg.

Kan jag lära mig något av mitt förflutna idag?

1 Annica:

skriven

Sanna och tänkvärda ord!

Det verkar inte bättre än att hösten har tagit över. Känns så trist! Jag är inte redo för höst!!!

Ha en skön dag. Trots vädret! ;-)

2 Ann:

skriven

Tack! Det vore snällt det:))

3 My:

skriven

Visst försöker jag ta lärdom av mitt förflutna, alla dum-grejer man gjort, men som gett mig erfarenhet och gjort mig till en bättre människa, förhoppningsvis...

4 matte:

skriven

Klok kille den där Sören.

ha de!

5 Carina:

skriven

Kloka ord.

Tyvär kanske det är så att man lär sig mest av de misstag man gjort

Kommentera här: