Det närmar sig



Nu är det drygt en vecka kvar tills vi ska ha fest och jag är fortfarande inte riktigt säker på vad jag ska bjuda på för mat.
Förrätt och varmrätt är jag NÄSTAN säker på vad det blir men du är det desserten kvar då...
Vi blir runt 35 personer och det får gärna vara något lättsamt...

Någon som har några förslag?

1 anette:

skriven

kul att du tittade in hos mig....

vilken underbar sida du har!!!!!

där jag bor, i andra änden av Sverige...skåne är det fortfarande ljust till ca 22, men jag gillar faktiskt när kvällarna blir mörka...lite mys med levande ljus och kura under filt i soffan!!!

sov gott idag

2 Tina:

skriven

Japp jag jobbar natt.. Försöker hålla mig vaken och kolla på inrednings-sidor.. =)



Cheesecake lätt och väldigt gott efter maten..



Ha en bra dag.. =)

3 Mia:

skriven

Snart höst, då är det säsong för bär och frukt, varför inte en sallad med sånt?? Eller pannacotta med färska bär??

4 Bim H-D:

skriven

Ehhh... 35pers? uff... och jaha... Undrar VAR i detta hus man skulle få plats med det, hm... och sommaren och utomhusfest kan man ju appselutt inte lite på, så...

Må så grankott... ja, det ÄR felstavat med flit ;)

5 Ellen:

skriven

varför inte bara göra typ lite hoklad fromage, en klick grädde och en adeplsin skiva på kanten,, det är gott och enkelt...

6 Tina:

skriven

Här har jag ett tips som är både lätt o gott när man är många...vi brukar göra den när vi träffas alla grannar med barn man kan ju ta vilka frukter man vill själv. Här är länken.



visa.asp?iId=7526" rel="nofollow">http://www.icakuriren.se/receptvisa.asp?iId=7526

7 Tina:

skriven

Du får nog kopiera länken o öppna den i ett nytt fönster verkar det som!!

8 Tessan:

skriven

Ett tips är hovdessert. Det brukar alla gilla:) Ung som gammal!

9 Tina:

skriven

Receptet Gino med vaniljglass som du kan googla på.

10 synne:

skriven

Hoppas ni får kul....

Kommentera här: