Den som älskar något annat

Jag har börjat med en ny promenad-bok.



Reinhardt och Kristine Ris, ett par i 35-årsåldern, är ute på sin sedvanliga söndagspromenad i det undersköna landskapet. Reinhardt har som vanligt tagit täten. Kristine försöker hålla jämna steg alltmedan hon funderar över deras äktenskap.

Så krackelerar idyllen brutalt: vid foten av ett träd ligger en liten, blek kropp. Åttaårige Jonas August är död och endast iklädd en t-shirt. Reinhardt och Kristine har endast stött på en person under sin skogspromenad och den mer observante Kristine kan utan svårighet lämna något slags signalement på en möjlig gärningsman: mannen påminner om författaren H.C. Andersen, han haltar och han har skyndat mot en vit bil.


Fallet hamnar på den sympatiske och intelligente kriminalkommissarien Konrad Sejers bord. Tillsammans med kollegan Skarre börjar han metodiskt att kartlägga Jonas Augusts varje steg. Så försvinner ännu en pojke.
1 Kattis:

skriven

Hejsan!

JA, det var faktiskt synd om henna, sitta där i mörkret...ett bra tag...många minuter...massor..usch, vad vi är hemska.

2 Ann:

skriven

Jepp! I natt var det hamskt! Men nu har den liksom spruckit iallfall!

3 Åsa:

skriven

Hej!

Just nu läser jag Dave Pelzer..har köpt

A Child Called It, The Lost Boy, A Man named Dave.

Men har läst den svenska versionen av dom innan, o nu e d dax för den engelska..

4 kicki:

skriven

Har just ingen bok på gång, kanske skulle man köpa din bok...kramen

5 Soffie:

skriven

å den vill jag läsa,har läst andra böcker av henne,mycket bra men knepiga är de allt.

ha det gött

6 Helena:

skriven

Så många bra boktips man får på olika bloggar. Om jag bara hade hunnit att läsa lite mer så..

7 Tant Animalia:

skriven

Huva! Det lät spännande....

Ja, här är jag (-:

Fick in lite oönskade gäster så jag tryckte helt enkelt på knappen...Poff!

Borta...alltihopa!

Men now I´m back...spöket som "går igen", du vet... Haha! Kram, Jenny

8 Gabbi:

skriven

Låter spännande!!



Du har fått en utmärkelse av mig!!

9 Camilla:

skriven

Ja oj, den ska jag nog skaffa. jag brukar läsa hennes böcker..

Ja jag har bloggkoll sen tidigare, men nun verkade det vara nåt nytt i där. Eller nytt och nytt. Nytt för mig i alla fall..hehe

Godnatt!:-)

10 Mia:

skriven

Skulle inte den passa som film? Har aldrig läst nåt av henne, det är ju en riktig miss, förstås jag...

11 synne:

skriven

Hon är bra som författare.

Kommentera här: