Dagen som gått

I dag har vi fått massor gjort.
Dagen började med att vi fick ett telefonsamtal om att  våra hästar var ute på "stora vägen".
Panik såklart!!
Kastade mig i bilen och ute på vägen står två underbara människor och passar 3 av våra hästar som tagit sig ut ut hagen. Vad glad man blir när  människor stannar kvar och hjälper till så där.
Resten av dagen har också handlat om djuren
Vi har hämtat en liten barack som vi ska ha som ank-hus och placerat den där den ska stå. Tilll veckan ska vi sätta upp staket runt också så man vet att dom klarar sig från räven på natten.



Dom är verkligen roliga dessa ankor, äter allt man ger dom och så "kvittrar" dom så gulligt.
Dom blir mer och mer tama för varje dag nu.

När ank-huset var på plats så började vi bygga vinter-hage till "muisarna". Det är ingen panik ännu med en vinter-hage men det är ändå skönt att vi har börjat.
Hela tiden medans vi höll på så hade vi Inspektions-kommitén med oss...





Det har varit en helt underbar dag här, höst i luften men solen har varit riktigt varm, det är till och med så mina kinder "kokar" lite nu.
=)

Vad har ni haft för er idag?
1 Carola:

skriven

Jo och det är nog inte slut på testerna än! suck

En vänlig själ tog hand om "mina" hästar en gång med och skrev en lapp och bad om ursäkt och hoppades att de fanns i rätt boxar! En urgulliga människa ju som jag direkt ringde och tackade!

2 Helena:

skriven

Ser att du haft en bra dag. Härligt med djur, men alltid fullt upp att göra.

Ha det gott.

3 Bim H-D:

skriven

Fuskis... vi som har haft så dåligt väder att man nästan inte velat sticka ut näsan... blöt igenom allt innan man kommer ut genom dörren - nästan!!!

Må så grankott... ngn som nu har slagit färdig med burken - bloggen fått lite uppdatering, puh...

4 Cajsa:

skriven

Läskigt att få sådana samtal, men härligt med hjälpsamma människor. Sådana är det få om i dag tycker jag.



Bröllopet var hur fint som helst, men jag hade fullt upp med att fota så det kom inga tårar.

5 Anna´h:

skriven

Go kväll !!



Va skönt att det ordnade upp sej med " rymlingarna ", härligt att det finns goda / hjälpsamma människor !!

Jag har alltid velat ha ankor , men det e´inte så lätt när man bor i radhus med 1000 grannar = )) !



Hoppas du får en bra start på veckan imorgon bitti !



Natti natti - kramar

6 kicki:

skriven

Gubben och jag har jobbat på loppis i em, sen när vi kom hem så tog han hunden och svampkorgen och gick till skogen,,,han kom hem med en bamsekorg med kantareller, tur jag är ledig imorgon..

kramen på dej

7 anneli:

skriven

oj, vilken härlig helg i solen och pyssel på gården. här var det jättefint i går, men dessto sämre idag. Har nyss kommit hem från Bio och Arna...snyftis, men väldigt bra.

8 Carina:

skriven

Birsta hela dagen...känns i fötterna.

Nästan så det har varit bättre att vara på piga på din gård idag...mycket för er nu ser jag.

Ankor har vi haft, de är mysiga de.

9 Maria:

skriven

Helt fantastisk dag i dag. Solig & härlig. Promenad med Kruse sedan till skogen där min syster plockade lingon. Där fick Ratata & Kruse härja fritt medans vi drack kaffe. Hängde på dom hem & fick mat efter en del lingon rensning.

Invito ligger på Storgatan 6, trevligt ställe.

Ha en bra vecka nu.

10 matte:

skriven

åå vad mysigt du har det! jag är avundsjuk!! jag vill också ha ankor och bo på landet.

11 Tant Animalia:

skriven

Hujedamej för djur som är på rymmen!

Man blir ju så himla orolig....skönt när allt slutar lyckligt, och som tur är så gör det ju oftast det!

Vilka goa ankor du fått!

Enda nackdelen med ankor är väl i så fall, är att dom "sölar ner" och skvätter vatten överallt.

Här var det plaskvått i "ankboxen" i dag igeeen....suck!

När du hoppar in på min sida nästa gång, så får du åka med på kvasten!

Kram och natti! //Jenny (-:

12 Kattis:

skriven

Godmorgon!

Ha en bra dag!

Kram

13 Ann:

skriven

God morgon!

14 A:

skriven

God morgon.....

Massa jobb blir det =)

Ha en fin dag vännen.....

Kram

15 Gabbi:

skriven

Morning honey!!!

Vilka fina bilder på dina djur...

Ha bästa dagen!!

16 synne:

skriven

Det är full rulle hos dig om dagarna ser jag. Skönt det.

Muisarna ser nog fram mot den vinterhagen.

Snälla människor finns det inte så många av idag tror jag. Tur de stannade kvar och hjälpte er. Hoppas ingen blev skadad.

Här har det varit en slapp söndag.

Sov länge, jobbat natt.

Så bakade jag blåbärsbröd.

Såg på tvn och fixade lite med tvätt.

Slappt med andra ord.

Ha nu en förträfflig måndag.

Kram på dig.

Synne.

17 P:

skriven

Vilken tur ni hade som hade så snälla folk som hjälpte er med hästarna..trevlig bondgård ni har !! Vad vi gjorde kan du läsa om på min sida..Må gott =)

18 Vaniljis:

skriven

God morgon! Jobbade hela dagen igår och idag ska jag försöka plugga lite. Blir inte så mycket gjort. Börjar få resfeber! ;)

Kram

19 Åsa.S:

skriven

pust Vilken tur att det gick bra för era hästar!

vad härligt det verkar att ha en gård så, jag blir så sugen när du berättar och visar bilder. Trots att jag egentligen alltid måste ha asfalt under fötterna.

Ha en riktigt bra vecka!

20 Madeleine:

skriven

God morgon! Tur att det finns snälla människor som hjälper till. kossor är nyfikna djur fniss. Kram Madde

21 vivan:

skriven

Jobba,jobba,jobba hela helgen...nu en dag ledig..sköööönt!

Har haft fint väder idag...tröskväder...glad gubbe till kvällen..men trött...kramiz:)

Kommentera här: