Visa våren v 16

Jag hänger på Fröken Evans utmaning den här veckan också och visar några vårtecken hemifrån mig.

image1513


Rabatten ser likadan ut den här veckan som förra...bara snö!

image1514


Men efter husväggen på baksidan av huset börjar man skymta lite av gräsmattan i alla fall.

image1515


I bäcken forsar det av smältvatten.

image1516


Vägen är vårligt lerig.

image1517


Och idag lyckades jag faktiskt hitta några små knoppar också  =)

Som ni ser så har vi fortfarande massor av snö men idag steg temperaturen till +20 grader i solen ett tag och det märks verkligen, nu blir snön fort till vatten.
Mitt på dagen kunde vi också sitta ute i solen och dricka kaffe när våra grannar K & E kom förbi och det är väl ett riktigt härligt vårtecken!

image1518
1 Eva:

skriven

Oj! Har ni så mycket snö! Otroligt! Här i Stockholm finns inte en enda flinga. Och det är jag i och för sig glad för :-)

2 Annsingen:

skriven

Inte så bara det ju!

3 Pernilla:

skriven

Hej!
Är också med i utmaningen men vi har betydligt mera vår hos oss.
/P

4 Vaniljis:

skriven

Des H. Jag såg det mycket förut. Tröttnat lite på det programmet.. ;)
Ha en trevlig kväll! Kram

5 britten:

skriven

hej...dom allra underbaraste vårtecknen är när man verkligen kan se förvandlingen mot vår som dom vårtecken du visar..kram

6 Elin:

skriven

Mmm, den capuccinon vill jag ha!

7 Emma:

skriven

http://enlitentax.blogg.se/1207861704_tjejer_passa_p__ni_ka.html
har en sko tävlng
som jag hoppas du vill delta i
kram!

8 Fia:

skriven

Men oj vad mycket snö ni har! Vi har i alla fall barmark.

9 Mia:

skriven

"Vårligt lerig.." det var ett fint uttryck, tycker jag :-)

10 evans:

skriven

Oj, vad varmt ni har haft det idag! Här har det legat på runt 4-6 grader, men det har smält som attan. Vägen här utanför var snömoddig igår, men idag är den lika lerig som hos dig. Jag upptäckte krokusar också!

11 Helena:

skriven

Det är verkligen skilland på vart vi bor i Sverige. Här växer vitsippor och idag tog jag kort på stora knoppar på syrenen.

12 Inger Maryissa:

skriven

Visst är det härligt med vårtecknen.
Bara små grässtrån som sticker fram kan göra en glad, och smältvattnet som forsar som drar med sig all snö.
Och vad fin bilden är med videkissarna. Det är ju ett riktigt vårtecken.
Och oj, hade ni + 20 grader i solen ! Kan tänka mig det blir en massa vatten överallt av snön.
Kram

13 Linda:

skriven

snö snö snö.. som här!

Kommentera här: