Svar från blogg.se

Jag mailade och frågade om de långa och krångliga verifieringskoderna som behövs för att kunna lämna kommentarer hos oss som flyttat över till nya blogg.se och nu fick jag precis ett svar som jag tänkte att jag skulle dela med mig av.

Först måste jag säga att verifieringskoden är till för att skydda er bloggare
mot SPAM som kommer från robotar på nätet. Så, vi gör det inte för
att var elaka. Det andra är att vi snart (inom en vecka) har en lösning där
alla som är inloggade på blogg.se slipper denna kod och att flera andra
också kommer att slippa denna kod. För de som befinner sig där dessa
spammare håller hus, USA, Balkan-länderna, Kina mfl kommer vi att
fortsätta kräva verifiering. Anledningen till att den kortare koden togs bort
är att den numera forceras av SPAM-robotarna.

Så nu vet vi det och så får vi hålla tummarna för att det snart ordnar sig.




1 Anneli:

skriven

Ja darling är så hima duktig att spela så jag är stolt över honom. Jag kan inte lyssna mig less.



Kram smoggen

2 glitterandbling:

skriven

söt mus :)

3 Fia:

skriven

gillar inte alls dom långa koderna :S så hoppas det blir så som dom svarade :)

4 Annsingen:

skriven

Låter bra det! Bilder kommer i morgon! Har inte riktigt tid att sitta idag:))

5 Eva:

skriven

Va bra, tack för informationen!

Har du haft en skön helg annars?

6 Jannike:

skriven

vad skönt, för de där koderna är verkligen inga roliga!

7 Tessan:

skriven

Tycker som ovanstående. Mycket söt mus:)

8 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Vad bra! Ja då vet man ju i alla fall vad det beror på!



Vad hemskt den där artikeln i aftonbladet! Fy för min fasa! Fattar verkligen inte hur en del är funtade!



Kram Sus

9 evans:

skriven

Hur tycker du att det funkar nu efter flytten? Jag har hört att det är krångligt att lägga in bilder och text i samma inlägg, och det är ju inget kul att det ska vara så.

10 evans:

skriven

Ser det annorlunda ut när man är inloggad? Alltså där man skriver sina inlägg och så?

11 Åsa.S:

skriven

Det låter ju bra...



Min pappa får förresten muskelvärk i kroppen dagen efter om an så bara druckit en öl.

12 Inger Maryissa:

skriven

Tack snälla du för den informationen.

För jag har funderat över denna långa verifierings kod, som dessutom har två ord.

Den är ju lite besvärlig, och dessutom svårare att se vad det står.

Men det är ju naturligtvis bra att bli skyddad från spammare, men bra vore det ju om den är lite lättare att se.

Och många som gör kommentarer är ju inte inloggade på Blogg,se

Så, ja vi får hålla tummarna för att det löser sig.

Söt bild med det lilla mus-hjärtat.

Kram

13 Anneli:

skriven

Jag gillar de här verifieringskoderna bättre än de förra och framför allt bättre än de blogspot har! Så för min del hoppas jag de har dem kvar!



Men smaken är som baken! ;O)



/A

14 My:

skriven

Låter bra!!

Kommentera här: