Husmorssemester...tips tack!!



Min kompis S och jag träffade varandra för första gången för 31 år sedan. Under några år levde vi våra liv på varsitt håll men under de senaste 20 åren har vi varit som ”ler och långhalm”. Hon är en sådan vän som jag vet att jag kan lita på vad som än händer. Vi skrattar ofta åt hur lika vi tänker och jag vet inte hur många gånger vi har köpt precis lika kläder utan att veta om varandras köp. När vi ska träffas får vi ringa varandra före och kolla så att vi INTE klär oss i likadana kläder, tvärtemot när man var yngre och mer stämde av att kläderna SKULLE vara lika ;)

Vi har under flera år som tradition på sommaren att unna oss en ”husmorssemester”, då åker vi iväg ett par dagar och bara är…helt underbart, vi shoppar, slappar, äter och dricker gott utan att bry oss om klockan eller några ”måsten”.
Vi pratade om årets ”husmorssemester” i måndags och då visar det sig att vi, utan att ha pratat med varandra, har tagit ledigt samma vecka i augusti…telepati eller??!!

Nu har vi i alla fall bestämt att vi är bekväma och troligtvis besöker Glada Hudik igen, det ligger på bra avstånd och har mycket att bjuda på MEN…det skulle vara kul att få tips på några lite ”udda” sevärdheter…så kom igen nu Hälsinge-töser och gör reklam för er hemort.

Självklart får ni andra gärna tipsa också men kom ihåg att det ska vara nära till Hudiksvall ;)

 

BloggRegistret.se


Lämna gärna en röst innan du "går vidare" till nästa blogg!!  ;)
1 A:

skriven

Oj, vad kul det låter med en sådan väninna =)

Jag har tyvärr inga tips för jag är ju skånetös ;)

Men det låter himla mysigt i alla fall...

Kram

2 Annsingen:

skriven

Visst är det underbart med sådana vänner som man vet precis var man har! Dom finns där i vått och torrt!

Har också en sådan!

3 Freddeland:

skriven

Hornslandet har ni säkert varit på redan, men det är klart värt ett besök. Fint därute.

4 Vonny!:

skriven

Måste vara härligt att ha en sån väninna. Det kan jag sakna. Och vad bra att ni unnar er en husmorssemster. Låter trevligt o roligt. Jag har tyvärr inga tips i Hudiksvall. Men ni hittar säkert på nåt att se på :))

5 Åsa.S:

skriven

Svar: Jo, du är fortfarande synlig på bloggkoll, däremot har den inte funkatalls för mig under gårdagskvällen, inte förrän nu.

Huddik har jag aldrig varit i och har därför heller inga tips... sorry. Men skall du nån gång äka längre ner åt sydväst kan jag komma med många tips!

Men väldigt trevligt lät det att åka iväg sådär, och vilken härlig vänskap sen! =)

6 Mia:

skriven

Innan ni landar i Hudik, så måste ni åka ut till Mellanfjärden och äta på restaurangen där tycker jag! Sväng av från E4:an i Jättendal...

Annars har vi ju Albertina i Skärså här, också fint med fiskeläget.

Loppisar finns det ju också! ;-)

7 Helen:

skriven

Låter som en härlig vänskap, precis som jag o RM.

Hoppas ni får de mysigt, gör som Mia säger landa till i mellanfjärden de har fin mat där.

Ha de gott

8 soffie:

skriven

underbart med sanna vanner.finns alltid tillhands.

Kramisar till dej.nasta gang jag skriver hos dej ar jag i Sverige

9 My:

skriven

Häftigt med en sådan vän! Underbart...och va kul att ni åker bort själva varje år, tillsammans, hittar på ngt. Kram och ha en go fredagkväll!

10 Candygirl:

skriven

Har inga tips men jag tror ni kommer hitta på nåt att göra i alla fall.. Härligt med en sån vän. Var rädd om henne!

11 Annsingen:

skriven

Ja så klart rosa:)))

12 Arnehelene:

skriven

Nice site, Keep it up

Kommentera här: