En riktig skit-dag!!!

Nej som rubriken säger har det absolut inte varit, det har varit en mycket bra dag eftersom vi har fått mycket av vårstädningen avklarad. Rubriken syftar till det vi har hållit på med...vi har bland annat städat hos "muisarna"...och där var det MASSOR med skit!!!
Om ni inte vill se så kan ni sluta läsa här för nu kommer det bilder.

image1403


Det är verkligen "det som göms i snö....", herregud vad dom har bajsat i vinter!!!
Har dom inte haft något annat för sig än att äta och skita??!!
Nej just precis så är det att vara en "muis".... bara äta, skita och ha det bra!  ;)

image1404


Det är vid sådana här tillfällen man är extra glad över att ha en traktor...

image1405


Ett enda drag med skopan och det blir så här mycket.

image1406


Koskit i massor...tänk att vissa har sånt i överflöd och andra köper det, och inte är det väl billigt heller antar jag?

image1407


Förutom all skit som blir så blir det en hel del spill med hösilaget när dom äter också....

image1408


Kolla berget!!!

image1409


" Det var värst vilket pådrag det var i vår hage idag".

image1410


" Man blir jättetrött när man är liten och det är en så händelserik dag...jag tar mig en tupplur under tiden..."

image1411


Att säga att det är rent i hagen nu är kanske inte det rätta ordet, men mer bajsfritt i alla fall.....

Om det nu är någon som har orkat läsa ända hit så kan jag berätta att det känns väldigt skönt att vi har gjort det här idag...troligtvis behövs det en sväng till på samma sätt men då blir det nog betydligt lättsammare.
1 jen:

skriven

Jag fixade att läsa hela :)
Det blev ju riktikg fint nu.

2 Christel:

skriven

En fråga, har ni haft dom ute hela vintern?

3 My:

skriven

Hm, trevlig arbete :) Och vilken söt kalv, gosig...
Ha en mysig fredagkväll!

4 Mia:

skriven

Med andra ord, ett riktigt skitjobb! Jag tillhör skaran som måste köpa det och jag gissar att mängden jag behöver är ungefär så där som ditt berg! :-))

5 Maria:

skriven

Jo det blir en hel del i en hage. Tyvärr är det mycke som syns när snön tinar. Inte kul när solen lyser på fönstren här kan jag säja.

6 Trolda:

skriven

Bodde granne med en bondgård tidigare...VET vilket slit du har! Men det är ju tur att ni finns! Ett jättejobb gör ni! =D

Trolda - godkväll

7 Mimi:

skriven

Shit vilket jobb... Kossorna såg nöjda ut i alla fall :-)

8 Ritha:

skriven

Jag örkade läsa =D. Bra skitet, jag menar städat, haha!

9 Julianvera:

skriven

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

Kommentera här: