Att vara utan röst

image1418


Chefen ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

Mamma ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

Brorsan ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

En jobbarkompis ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

En granne ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

Min kompis L ringer...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

A frågar något...jag väser fram "jag är så hes så jag kan inte prata så mycket".

Frustrationen stiger...jag vill prata...samtidigt är jag rädd för att anstränga rösten för mycket...jag vet att vanlig heshet kan bli ett långvarigt och större problem om man inte är rädd om rösten...TACK OCH LOV FÖR BLOGGEN, UTAN DEN HADE JAG NOG EXPLODERAT FÖR LÄNGE SEN!!!

image1419


BloggRegistret.se
1 anneli:

skriven

stackare! tur det inte var jag med tanke på min sångarkväll igår (om du kikar in på min blogg..)Nedanstående bild på räven är ju helt underbar, återberättar vad vår körledare sa igår - "om ni inte vet hur stämman går, mima och se glad ut med pigga ögon så märks det inte ;) Får jag låna bilden till min blogg?

2 Mötley Annika:

skriven

typiskt att ALLA ringer en sån dag krya på dej kram Annika

3 Nina på Johangården:

skriven

Tur du kan prata här :)

4 Åsa.S:

skriven

Jodå, han har hållit sig till lådan och ute. Fast vi har också hindrat honom att vara i sängen så gott det går. Skall köpa "fyspray", fast det var slut i zooaffären just nu. Vi har bara en... jobbigt med småstad! ;)
Ha det gott, och spara på rösten!

5 Annsingen:

skriven

Åh ! Att vara hes är urjobbigt!

6 Carina:

skriven

Känner igen det där väsandet....brukar bli lika själv när jag är förkyld :/
Krya på dig nu

7 britten:

skriven

ja du måste vara rädd om rösten, men som du säger tur att du kan prata på bloggen / krya på dig

8 Margaretha:

skriven

Fy så frustrerande...ja det e hemskt att tiga still !!!! hehehe
Hoppas att du tillfrisknar fort som attan....
Kram
Margaretha

9 My:

skriven

Vad jobbigt! Krya på dig och rösten..kram

10 Trolda:

skriven

Tur att skriften (o bloggen =D) finns..=D

trolda - önskar fortsatt fin helg =D

11 Inger Maryissa:

skriven

Att vara hes och även tappa rösten är inte roligt alls. Har själv varit med om det.
Och det är nog bäst att vara försiktigt med rösten då.
Har hört att det är bättre att då viska än att försöka prata.
Fast det är klart, det är nog inte helt lätt att viska i telefonen ;-)
Håller med dig, att det är tur att datorn och bloggen finns.
Ha en fin fortsatt lördag.
Kram

Kommentera här: