5-0 till vintern

Det flyger snö här idag också...just nu pågår en kamp mellan vinter och vår och för tillfället leder vintern med 5-0.

Dom här bilderna tog jag vid bäcken igår, det rinner smältvatten där men ni ser ju så mycket snö vi har fortfarande.

image1500


image1501
1 Marra:

skriven

Vad mycket snö ni har! Idag när jag tittade ut sken solen, man blir genast på mycket bättre humör då! :)

2 A:

skriven

Oj vad jag är glad att jag bor i skåne ;)

3 Annsingen:

skriven

Men KAN våren komma någon gång!
Ja visst belv den fin ! Hon är så duktig!

4 Lotta:

skriven

Men vattnet i bäcken underminerar snön i lönndom. Helt plötsligt är snön och kylan besegrad och våren har med list trängt undan vintern!

5 Nettan:

skriven

Åh, vad snö.
Och här sitter man och klagar på att man måste ta på sig jacka när man går ut.
Idag har vi tagit fram utemöblerna !

Kram

6 Inger Maryissa:

skriven

Oj, har ni fortfarande så mycket snö.
Kan tänka mig det tar tid innan den smälter bort.

Kommentera här: