Några dikter

Dessa dikter är hämtade ur boken jag skrev om i förra inlägget.

Vill så gärna att du ska se


Vill så gärna att du ska se

mina fallande tårar som inte syns


Vill så gärna att du ska höra

orden jag skriker

som inte hörs


Jag ropar högt

men min mun är stum

jag skakar av ångest och gråt

Inom mig är allting svart

det syns inte utanpå


Vill så gärna att du ska förstå

även det jag inte förklarar

Vill så gärna visa dig

hur det egentligen är

Skulle du orka se hela mig

skulle du vilja förstå?


Skulle du stanna kvar

Eller skulle du vända dig bort?

Snälla mormor


Kan gamla tanter vara perversa

det är svårt att tro

Kan mormödrar vara sjuka

ett galenfrö i dom bo

Jo, det kan dom vara

faktiskt, det är sant

Men jag ville inte tro det,

en galen gammal tant?

I gränslandet


I gränslandet

utan gränser

inspärrad

i fängelset

mellan verklighet

och illusion

balanserar jag

på galenskapens lina




Flykt


Visa mig ett hål i verkligheten

där jag kan krypa ut

för jag hatar mig själv så mycket

det här måste få ett slut

Göm mig i ett hörn av universum

ta bort allt som blivit skämt

Låt mig vila bland stjärnor och planeter

och låtsas att ingenting hänt



Upgrade Your Email - Click here!

1 Åsa:

skriven

Tänvärda dikter o känslor som speglar hur man kan känna själv ibland..tyvärr..

2 Helen:

skriven

Det var både fint p tänkvärt :)

3 Helen:

skriven

Måste kanske förtydliga mig lite..fint att man vågar/orkar skriva ut sina känslor o tänkvärt i allra högsta grad.

4 eva:

skriven

Vad för ord kan jag sätta på känslan jag får när jag läser dikterna? Berörd, förtvivlan, hjälplöshet, ilska...ibland finns inga ord som passar...Det här är en sådan gång!

5 Carina:

skriven

Djupa tänkvärda dikter.
Den om mormor är en sån där hemsk upptäckt som barn inte vill tro på. Mormödrar SKA var snälla små tanter, inte någon med ett galet frö i.

6 Helena:

skriven

Läste först detta och sen ditt förra inlägg och sen detta igen. Vilka fina dikter. Bra. Tack.

Kommentera här: