Min lördag



Herregud vad det stormar idag!!! Det känns riktigt som om vinden skulle kunna lyfta en från backen. Samtidigt som det blåser så hårt så skiner solen och kommer man i lä så värmer den riktigt skönt.

Idag fick vi en ny inhyrning till stallet, en konvalecent fråm en travtränare, och eftersom det är en hingst så behövde vi ändra lite på våra hagar. Hingstar går alltid själva och ska inte ha närkontakt med andra hästar för då blir dom så "hingstiga".
När vi ändå var igång med att fixa hagar så ställde vi även iordning vinterhagen och vindskyddet där våra köttdjur ska gå i vinter. Det känns skönt att det är klart inför vintern i så här god tid för en gångs skull.


Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på V75.

 
1 Mia:

skriven

Åååå, har ni köttdjur också, det hade jag missat! Jag förstår att ni har fullt upp...

2 Think Twice:

skriven

Är det ett helt lantbruk ni har...???
Ja har inte pysslat så mycket med just travhästar, men en hingst bär ju alltid respekt med sig, något säger mig.. är dom inte lite lugnare i skallen än halvbloden tro ?

3 Helena:

skriven

Då har ni samma väder som här.
Bilen höll på att blåsa av vägen.
Riktigt ruggigt ute.
Ha det bra i stugvärmen.

4 Helena:

skriven

ja fy vad det har blåst idag. Ni verkar verkligen ha fullt upp. Men visst var det skönt ute om man kom i lä.

5 Tobias:

skriven

Nice bild

6 kim:

skriven

jobbigt när dfet blåser! Ha det bra! Kolla gärna in på min blogg!

7 Mija:

skriven

Hingstar är både respektingivande och oftast väldigt vackra.... (saknar hästvärlden........sucka) Hoppas du har en fin helg!

8 Nadja:

skriven

intressant med V75...

9 Maria:

skriven

Ja fy vilken höst storm det varit i dag.

Kommentera här: