Lördagsgodis

ImageI sann GI-anda blev lördagsgodiset en chokladkaka modell mörk 86% kakao från Marabou.
Inte alls dumt faktiskt. Så mäktig så man orkar inte många bitar...
 
1 Åsa.S:

skriven

Jag har också unnat mig en sån ruta då och då... gott! =)

2 Maria:

skriven

70% brukar jag ha hemma när söt suget kommer...väldigt gott till ett glas rött vin...*L*

3 Åsa:

skriven

Urk..bevare mej v'äl! ; ) Jag e så glad att jag inte tycker om choklad!! Ha en fin natt! Kramar!

4 Nina på Johangården säger:

skriven

Själv glömde jag lördagsgodis... fast brukar inte ha det med någon regelbundenhet. Annars är Marabou min favoritchokladleverantör. Långt ord... Ha en skön söndag!

5 eva:

skriven

Marabou i all ära men jag har varitmed på en choklad&vin- och spritprovning och fick smaka på olika choklader. Marabous är mer godis/socker än riktig choklad även om det står höghaltig kakaoprocent fick jag lära mig. Har du tillgång till en riktig chokladbutik ska du prova ett märke som heter Vahlrona. En choklad som bara innehåller råvaran kakaobönor. Fullspäckad av vitaminer och mineraler och gudagod. En chokladkaka kostar dock ca 55 kronor...

6 Mia:

skriven

Hög procenthalt kakao är helt ok, men nog stoppar jag gärna i mig av den där otäcka Maraboukakan också... ;-)

7 Annelie:

skriven

Tycker inte om mörk choklad, men en liten ljus går i någon enstaka gång per år, då gärna med nötter i=)

Kommentera här: