Fredag förmiddag

I morse vaknade jag klockan 06.00, långt före innan klockan skulle ringa men eftersom jag ändå var vaken och rätt pigg så gick jag ut i stallet och gav hästarna mat innan jag la mig i sängen igen och läste. Det är väldigt skönt att få lägga sig igen när man varit uppe och gjort lite nytta. =)
När gubben äntligen vaknade till så körde vi hästarna. Det är en riktigt skön höstdag idag så det var en härlig tur. Det är synd bara att det börjar bli så hårt på vägarna. Hårda vägar är inte så snällt mot hästarnas ben så nu är det nästan så att man börjar längta efter vintervägar, i alla fall när det gäller för att köra häst på...
Resten av dagen skulle jag behöva vika till en rejäl storstädning av huset men jag har inte den minsta lust till det faktiskt.
Jag är ledig hela helgen så jag tror jag tar det värsta lite eftersom istället. Har jag tur infinner sig lustt till ett rejält städryck snart.
Nu ska jag snart ta med mig 4-vägs-korsningen och gå på en power-walk.

Upgrade Your Email - Click here!

1 Mia:

skriven

Är det för dig som för mig? Absolut omöjligt att städa om inte lusten finns?? :-)

Kommentera här: