En alldeles vanlig vardag

Camilla har en utmaning i sin blogg som går ut på att man ska berätta om sin vardag.



Jag jobbar ju väldigt olika tider och inte heller enbart vardagar men jag tänkte att jag beskriver en dag som är en "typisk vardag" när jag börjar 7.00 och jobbar till 17.00.


04.20 Mobilen ringer, jag kliver upp och ger katterna mat. Går ut till stallet för att ge hästarna morgonmat och  medan dom äter fyller jag vatten ute i hagarna och bär ut hö. När sen hästarna är ute mockar jag boxarna och gör klart allt i stallet inför att hästarna ska in på kvällen.

05.30 Går in och duschar och ger hundarna mat. ( hundarna är alltid ute med oss på morgonen när vi fixar med stallet)

06.00 Åker iväg på jobbet. Jag hinner aldrig med frukost hemma när jag börjar 07.00 så frukost blir det på jobbet.

11.00 Pedagogisk måltid med patienterna och sedan en halvtimmes rast.

17.00 Åker hem från jobbet.

18.00 Tar in hästarna, äter något, ger hundar och katter mat.

19.00 Kollar post, mail och blogg .Tar kanske en promenad eller åker över till någon granne på en kopp kaffe. Sen blir det TV om det är något att se.

22.00 Kvällsfodrar i stallet.

22.30 Ska jag börja 07.00 nästa dag också så är det dags att krypa i säng nu.


Så här kan en vanlig dag se ut hos oss i stora drag. Jag skulle aldrig klara av att ha ett 7-17 jobb måndag-fredag med den livsstil vi valt. Tänk om jag alltid skulle kliva upp 04.20 och jobba 5 dagar på raken...Hemska tanke! Det skulle jag aldrig klara!

Jag beundrar er som fixar det !!!


Någon fler som vill berätta om sin vardag??

Upgrade Your Email - Click here!

1 Mia:

skriven

Usch, lååånga dagar blir det!!

2 Helen:

skriven

Ja du det är en hektisk dag o nej det hade nog inte vart så mysigt med de tiderna 5 dgr på rad, snacka om slutkörd.
Hoppas du hittade ngt gott som passar, annars kan jag rekommendera mandelkakan med choklad. Den är supergod.
Ha en fin kväll

3 Remythale:

skriven

Sehr schon, gut gemacht

Kommentera här: