Är det så???



Fjodor Dostojevskij lär ha sagt:

" Att träta med en kvinna är som att läsa en tidning i storm"

En intressant jämförelse tycker jag...vad tycker ni?
Nu skulle det så klart vara extra spännande att höra vad någon/några män säger om detta...
1 Cajsa:

skriven

Det finns nog något i det, jag för hellre en hetsig diskussion med en man än en kvinna.

2 Adam:

skriven

Det går inte att diskutera med kvinnor. Det är inte meningen att dra alla över en kant men det går inte att ha en diskussion med en kvinna utan att hon tar upp massa andra saker som inte har med ämnet att göra, inte nog med det, hon tar upp samma saker i alla diskussioner. Vet inte om ni tänkt på det men det flesta kvinnor jag känner gör precis samma sak när man grälar med dom.

Som t.ex. min polares ex, först skyller hon allt på honom, sen när hon inser att hon kanske inte hade så fullt rätt som hon trodde så skyller hon allt på sig själv och säger att hon är värdelös och att alla borde hata henne etc. Sen kommer givetvis ursäkten och allt är ur världen.. Däremellan kunde hon ta upp samma lilla fel han gjort nån gång ett X antal gånger och deras diskussioner såg lika dana ut hela tiden, i slutet av deras diskussioner hade ingen av dom nån aning om vad dom grälade om för hon började alltid prata om något annat.

Är det nåt kvinnor allmänt brukar göra eller råkar jag bara ha sån tur/otur (beroende på hur man ser på saken) att träffa sådana kvinnor ?

Kommentera här: