Skärsår

Vassa knivar är ett måste i köket så idag skaffade jag två nya. Tyvärr lyckades jag skära ett djupt jack på insidan av vänster hand när jag skulle ta bort embalaget på en av knivarna. Såret är ganska djupt och vill inte sluta blöda så just nu sitter jag med handen i högläge och kramar en papperstuss.
Detta innebär att det blir "pekfingervalsen" över tangentbordet och det är jobbigt !!!
Idag kommer jag alltså bara att skriva i min egen blogg men jag har besökt mina favoriter men varit mycket snål med kommentarer.

I övrigt har jag haft en bra dag i Jämtland. Har kommit på att det måste bli ett besök i Östersund inom en snar framtid =)

1 Camilliondollar Baby:

skriven

Aj! *blåser på handen*

2 Maria:

skriven

Aj det var inge vidare. Hoppas det går bra med handen, man bli ju lite handikappad.

3 Mija:

skriven

Dubbelchecka mailadressen, har du skrivit rätt?? Har inte fått nån mail av dig?

4 Mija:

skriven

Du ÄR förlåten om du inte kommenterar.. :) Hoppas det har slutat blöda nu. Kram!

5 Helena:

skriven

små så och fattiga vänner etc. Inge kul att skära sig i handen tar alltid lite tid inna det läker.

6 Carina:

skriven

Usch ja, vassa knivar är bra men ska hanteras varligt.
Hoppas nu bara att det läker fint.

7 Mija:

skriven

Har mailat dig!

8 Åsa.S:

skriven

Aj då, var försiktig med vassa knivar!

9 My:

skriven

Oj då, och sådana sår gör ju så ont med!

10 Ulla:

skriven

Vassa knivar är inte att leka med. Skönt att höra att det är bättre. Vid ett tillfälle i en butik när vi skulle köpa grillbestick så skulle jag bara känna lite försiktigt med pekfingret på grillkniven så började det blöda. Vassen VAR vass. Jag fick gå till kassan och bekänna mina synder och be om ett plåster. Lite pinsamt!

11 Mia:

skriven

Ojdå! Det är fort gjort, sånt där...usch! Hittade du nåt intressant i Östersund....typ...loppis eller så?? ;-)
Jag och syster var iväg i går på loppis...

12 ejmis:

skriven

Mia: Bara arbete idag tyvärr... =(

Kommentera här: