Sjuk lista



Nu har det kommit nya regler från Socialstyrelsen för hur länge man får vara sjukskriven vid olika diagnoser.
För mig är listor av det här slaget helt obegripliga. Ska inte läkaren göra individuella bedömningar i samråd med patienten?
Läs Aftonbladets artikel här.


Vad tycker ni? Är sådana här listor bra eller dåliga?

 
1 Mia:

skriven

Jag läste listan i AB och tycker det är rent för jävligt, ursäkta uttrycket! Ditt uttryck "Sjuk lista" tycker jag stämmer bra! Stod det inte att man skulle börja jobba en dag efter akut blindtarmsoperation t.ex...?

2 Pia:

skriven

Man blir bara så jäkla förbaskad, idioti och inget annat. det är väl bättre att lagstifta bort sjukdomar, så jäkla mycket vi skulle spara på det. Slapp alla dumskallar så som utredare, socialstyrelse,sjukvård och försäkringskassa. Herre gud va pengar vi skulle spara.

3 Salme:

skriven

Jo du! Är nästa steg att istället för att gå till docktor, så går vi till försäkringskassan...? Skrämmande

4 Carina:

skriven

=0
Är jag förvånad?
Nej, alla borgare vet ju att arbetare är lata av naturen, så man måste ta i med hårdhandskarna.
Men kommer läkrana att följa rekommendationerna?
Hoppas att de flesta är lite mer humana än dessa stollar :(

5 Camilliondollar Baby:

skriven

Jag tycker att man måste göra en inviduell bedömning, från person till person.

6 Maria:

skriven

Jo nog är det en konstig värld vi lever i. Vad ska det sluta
med kan man undra.

Kommentera här: