Inbillningsfriska

Arbetslivsinstitutet har gjort en studie som visar att 15% av alla svenskar är inbillningsfriska.
Det innebär att det är sjuknärvarande på jobbet trots att de borde ligga hemma och kurera sig....

Hur gör du när du är lite krasslig?  Stannar du hemma och kurerar dig eller "kämpar du på" och går till jobbet fast du inte mår bra?
 
1 Vaniljis:

skriven

Går alltid iväg. Får jag feber brukar jag bli väck. Händer inte ofta men då måste jag stanna hemma...

2 My:

skriven

Nej jag är aldrig hemma, är alrig sjuk. Kanske inte så bra alla ggr...

3 Mia:

skriven

Samma lika...går till jobbet om jag inte har brutit benet, eller nå't... :-(

4 Cajsa:

skriven

Beror på hur dålig jag känner mig och hur det ser ut på jobbet.

5 Helena:

skriven

beror på vad som är på tapeten. Händer nog att jag är lite sjuk på jobbet. Men oxå att jag kryper till kojs och hänger mig åt sjukdomen.

6 Camilliondollar Baby:

skriven

Den dagen jag knappt kommer upp ur sängen, det är då jag är hemma och är sjuk. Jag är lite korkad på den punkten, men har alltid varit sån. Snittar på typ en sjukdag per år, sen jag började jobba.

Kommentera här: