Håll Sverige rent!

 


Idag när jag gick min power walk, som vanligt efter en grusväg här hemma i skogen, så lägger jag helt plötsligt märke till  allt skräp som ligger i dikena.
Det är cigarettpaket, muggar, ölburkar, servetter osv.
Detta är så fruktansvärt irriterande! Vad är det för fel på människor som inte kan ta reda på sitt eget skräp???
Jag blir irriterad över allt skräp som slängs i stan men när man skräpar ner så här mitt i skogen också så blir jag närmast hysterisk!!
Är det så fruktansvärt jobbigt att slänga skräpet i en soptunna någonstans?
Släng det på golvet i bilen tills ni kommer till en mack! Alla med bil måste tanka och alla mackar har soptunnor.
Hit till vår skogsväg är det ingen som promenerar utan det är helt klart någon med bil som dumpat sina sopor =(

1 Cajsa:

skriven

Håller med! Hur är man funtad när man bara kan slänga skräp hursomhelst. Jag stoppar mitt skräp i fickan tills jag ser en papperskorg.
Hade en kompis en gång som ställde ner sin tomma läskflaska mitt på gågatan i stan och gick vidare, papperskorgen var två meter från henne!

2 Helena:

skriven

Håller med. Det känns helt fel att slänga skräp rätt ner på marken. Hittar man ingen papperskorg så har man skräpet i fickan tills man kommer hem.

3 Camilliondollar Baby:

skriven

Det är så tråkigt, när folk skräpar ner! När jag klev på pendeltåget en morgon, så var hela golvet fullt med skal från Pistaschnötter. Då har någon suttit där och ätit och bara kastat ner skalet på golvet. Vilka idioter det finns!

4 Pialotta/Kaffebönan:

skriven

Sopegubbarna i vår stad strejkade en hel vecka här för
en vecka sedan.. de var så trotta på all nedskräpning i hela staden..Den veckan städade så klart butiksägarna upp runt sina butiker så det var inte så farligt i alla fall, men visst är det hemskt att folk inte kan plocka upp efter sig. I våra skogar finns det mycket.. säkert som du skriver att det är bilbundna som kastar sitt skräp där oxså..
Janelbullar blev det inte men kardemummagifflar:-) Bakat idag.
Ha de fint..

5 My:

skriven

Det har ajg oxå sett när jag är ute och cyklar! Ser så fult ut. Förstår inte heller att folk bara slänger ut skräpet genom rutan, inte klokt!

6 Mia:

skriven

Likadant här! Jag ser jätteofta rester från en "amerikansk restaurang" (börjar på Mc....)på min lilla stig...

7 Mattlan:

skriven

Det är så slött att inte söka upp en papperskorg, det är ju så enkelt, vi behöver ju i pincip inte göra någonting för att ta hand om våra egna sopor, ändå gör många inte den lilla ansträgningen.

Kommentera här: