Utmaning


Jag och mina 4 hundar har blivit utmanade av Carina & Goldie, så här går det till:


Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv på sin hemsida och samtidigt ange reglerna för leken. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista med deras namn. Efter det är gjort skriver man en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska kolla in och läsa på ens egen hemsida för mer information...


Ella 13 år ( om 1 vecka)


1. Har i hela sitt liv varit en rymmare som varit ute på många och långa äventyr.

2. Har varit med om en bilolycka och har efter det avskytt att åka bil men det verkar hon ha glömt nu på ålderns höst.

3. Älskar att smutsa ner sig.

4. Hör inte så bra längre så nu har hon lärt sig teckenspråket.

5. När husse och matte kallar på henne måste hon lägga sig på rygg och "åla" innan hon kommer.

6. Har ett väldigt stort hjärta och älskar alla djur och människor.






Clara 8 år


1. Är vår lilla "DAMP-fröken", hoppar, skuttar och kan inte vara stilla.

2. Älskar att jaga fåglar.

3. Kan inte äta all mat direkt från skålen, 10-15 kulor måste ligga på golvet bredvid skålen.

4. "Steppar"  med frambenen när hon är väldigt glad.

5. Älskar att bada.

6. Blir helt galen när matte sjunger


.

Babe 5 år


1. Älskar mat och har ingen botten.

2. Är fruktansvärt avundsjuk på sina hund-kompisar, vill alltid vara först och närmast.

3. Har en gammal Volvo-kombi på gården vars bagage hon använder som hundkoja.

4. Släpper INTE in någon i huset om inte husse och matte är hemma.

5. Springer och dricker vatten när hon blir glad.

6. Dansar och ylar  varje gång det är dags för mat.



Baloo 5 år


1. Lever upp till uttrycket "10 kilo dynamit".

2. Drar omkring katterna i nackskinner på golvet.

3. Skäller och jagar vår stackars granne, har även skrämt ihjäl hans höns.

4. Älskar att jaga hästar och kor.

5. Springer i 190 km i timmen hela dagarna men vid 19-tiden på kvällen är "batteriet" slut och då slocknar han.

6. Står gärna på luckan till diskmaskiner och undersöker om han kan hitta några matrester.


 




Jag vet att några av mina blogg-vänner har hundar och sen finns det ju en massa katter också som jag tycker kan få vara med om dom vill, så alla hund-och katt människor som känner sig manade, häng med!   =)



 




 
1 Frida:

skriven

Haha vilka godingar! =)

2 Åsa:

skriven

hahaha..kul läsning! Har varken det ena eller andra så.. ; (
Ha en fin kväll! Kramen!

3 Carina:

skriven

Vilka personligheter :))
Gratta Ella, hon verkar vara en san Golden med stort hjärta, påminner mig om vår Ronja.
Lilla "DAMP" fröken Clara verkar ha ett ungt sinne.
Mat glade Babe som vet var skåpet ska stå.
Och sist men inte minst iallafall om man skulle fråga honom skulle jag tro. Den snabbe Ballo ett 10 kilo dynamit terrier verkar det som ;)
Har ni det lugnt på gården ?
......Verkar inte så, vilket gäng!!!! ;)

4 Syrran:

skriven

Hahaha, och folk säger att djur är trista och inte har några personligheter!

5 Cajsa:

skriven

Det är jag som påstår mig vara din syrra! *suck*

6 Susie Kate Mela:

skriven

Åh då måste jag få vara med me mina katter :)Fick dessutom hem en ny idag!

7 Salme:

skriven

Jisses vilka härliga hundar du har! Och alla verkar vara olika och roliga personligheter! Skulle ha tagit med min katt också...

8 Chronicletexas:

skriven

Very interesting & professional site.

9 Knutanette:

skriven

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.

Kommentera här: