Recept

Jag skrev ju om vår middagsmat, rödspätta, tidigare idag och nu har jag fått ett recept på en rätt med rödspätta av Pia som jag tycker låter jättegott och därför vill dela med mig av till er andra:


Smörj en form med champinjoncreme, lägg rullar av spättafilén över, sedan lite färska champinjoner över detta, sist häller du på 2-3 dl grädde, krydda fisken lite före grädden--in i ugnen i cirka 20 minuter---klart.
Dekorera med lite röd eller svart kaviar(rom)och dill.
Servera med pressad potatis.

Visst låter det jättegott!?

 
1 Anna:

skriven

finns mycket mat som inte är så krångligt... jag borde variera mer men det blir alltid nästan samma när jag är i köket ;)

Tack för dina fina kommentarer hos mig... blir glad för dem.

2 Mimi:

skriven

Det glädjer mig att det finns seriösa läsare som du ;-) Jag loggar in och läser bloggar oftare än vad jag skriver själv. Glad du är tillbaka!

3 Ulla:

skriven

Mumsilibabba! Jag har kopierat och sparat receptet. Verkade så gott och så enkelt att laga.

4 Tinaz:

skriven

Oj vad "snålvattnet" börja rinna med all god mat i bilder...och fina bilder med. Jag tycker att det är inspirerande med bilder till maträtter man skriver o talar om man går igång allstå ;)

// Ha en bra dag T

Kommentera här: